خبرگزاری کار ایران

الجزیره گزارش داد:

وضعیت بازار کار در عربستان سعودی؛ اخراج بیش از یک میلیون مهاجر طی ۲ سال

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۲۹۷

گزارش ویژه شرکت سرمایه‌گذاری «جدوی» اعلام کرد که تعداد کل مهاجرانی که در دو سال گذشته بازار کار سعودی را ترک کرده‌اند، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، شرکت سرمایه‌گذاری «جدوی» با ارائه گزارشی با استناد به داده‌های آماری هیأت ویژه بازار کار عربستان اعلام کرد که تعداد مهاجرانی که این کشور را در سال ۲۰۱۸ ترک کرده‌اند، بالغ بر یک میلیون نفر است.

در این گزارش آمده است که تمام بخش‌های اقتصادی عربستان شاهد خروج مهاجران بوده است که بخش ساخت و ساز با بیش از ۹۰۰ هزار نیروی خارجی و بخش تجارت با ۳۴۰ هزار نفر در صدر قرار دارند. 

خروج مهاجران با اجرای قانون تعرفه‌های اشتغال خارجی از ماه ژانویه ۲۰۱۸ و تعرفه خانواده‌های مهاجران  در ژوئن ۲۰۱۷ روند فزاینده‌ای داشته است. 

در این گزارش آمده است که تعداد ویزاهای کاری صادره از بخش اشتغال خارجی در سال ۲۰۱۸ همزمان با کاهش نیروهای خارجی در بخش ساخت و ساز طی سه سال گذشته کاهش یافته است. 

سهم ویزاهای جدید برای کارگران بخش این بخش از ۵۶ درصد کل ویزاها در سال ۲۰۱۴ به ۳۶ درصد در سال گذشته رسید. 

این گزارش در مقابل اعلام کرد که میانگین سد سازی در بخش خاص از ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۲۱ و هشت دهم درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز