خبرگزاری کار ایران

بی‌اعتنایی ترامپ و پمپئو به ضرب‌الاجل رهبر کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۱۸

رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کردند که گفت‌وگوها با کره‌شمالی بر سر خلع تسلیحات هسته‌ای تا پایان سال جاری میلادی پایان یابد.

به گزارش ایلنا  به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و «مایک پومپئو»، وزیر خارجه این کشور، روز گذشته -دوشنبه- به درخواست «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، در زمینه نشان دادن انعطاف بیشتر از سوی واشنگتن در گفت‌وگوهای هسته‌ای دست رد زدند.

پمپئو با اشاره به اظهارات کیم گفت که کره‌شمالی باید به وعده خود مبنی بر کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای تا مدت زمان مقرر عمل کند.

وی با اشاره به اظهارات کیم مبنی بر این‌که تنها زمانی حاضر است بار دیگر با ترامپ دیدار کند که واشنگتن رویکرد مناسبی اتخاذ کند، گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا «تصمیم دارد که با دیپلماسی پیش برود».

پمپئو گفت که کیم وعده خلع تسلیحات هسته‌ای را داده و «ما باید ببینیم در این زمینه نتیجه چه خواهد بود».

وی افزود: «تیم‌های ما مشغول کار با کره‌شمالی هستند تا راهی را در این زمینه پیدا کنند. کیم گفته که می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی به نتیجه برسیم. من دوست دارم زودتر این نتیجه حاصل شود».

ترامپ نیز با اشاره به گفت‌وگوها با کره‌شمالی نسبت به آینده این مذاکرات ابراز خوش‌بینی کرد و گفت که در زمینه تعلیق تسلیحات هسته‌ای «همه‌چیز رو به جلو پیش می‌رود».

وی روز دوشنبه همچنان بر «رابطه خوب» با کیم جونگ‌اون تاکید کرد و گفت که «وی پیشتر گفته بود که می‌خواهد بار یکدیگر ملاقات کنیم».  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز