خبرگزاری کار ایران

«آینده روشن» برای کودکان محک

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۲۳۵

مجموعه‌ای شامل نقاشی‌های ۶۹ هنرمند کودک و نوجوان ۶ تا ۱۶ سال با هدف حمایت از کودکان سرطانی، در موسسه محک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، «آینده روشن» حاصل تلاش سالانه شاگردان تارا بهبهانی (نقاش و مدرس دانشگاه) است که در قالب ۶۹ تابلوی نقاشی نمایش داده می‌شود و این هنرمندان کودک و نوجوان با قلم مو و رنگ رفته‌اند سراغ ترسیم آینده‌ای روشن برای دوستان هم سن و سالشان که مبتلا به سرطان‌اند.

تارا بهبهانی مدرس این کودکان هنرمند درباره نمایشگاه «آینده روشن» گفت: مفهوم آینده با هر فرهنگ و فلسفه‌ای تغییر می‌کند. آینده از نظر بعضی دنیایی دور است و مبهم و برای بعضی دست یافتنی و پیش چشم. آینده برای کودکان همیشه دنیایی مثبت است. دنیایی روشن و سرشار از خواسته‌ها و آرزوها. کودک با تفکر به آینده امید را می‌آموزد و امید سر منشا بسیاری از موفقیت‌هاست.

در سیزدهمین نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان، بچه‌ها آینده را به تصویر کشیده‌اند و روشنی و امید در آثارشان موج می‌زند. آنها در لحظه لحظه خلق آثارشان از صمیم قلب آرزو می‌کنند که آینده برای همه دلچسب و گوارا باشد. آنها تحمل غم و درد و رنج را ندارند. ذهنیت آنها از کودکان مبتلا به سرطان تصور دوری ست که این نمایشگاه بهانه‌ای می‌شود که واقعیت‌ها را بهتر بشناسند و دست دوستی و همراهی برای همسالان خود دراز کنند.

بهبهانی ادامه داد: در این سیزده سال با بیش از ۵۰۰ هنرجوی کودک و نوجوان در زمینه نقاشی و پرورش خلاقیت کار کردم و نتیجه هر سال با نیت کمک  به کودکان مبتلا به سرطان در محک به معرض دید. تماشاچیان قرار  داده شده و هدف همیاری و همدلی و  ایجاد حس مسولیت پذیری برابینسل‌های امروز و فردا از اهداف من در این سال‌ها بود. رمز موفقیت بسیاری از بزرگان در تاریخ زندگی بشر شناخت همین واقعیت‌ها  و درک مسئولیت و همدلی با هم نوعان خویش بوده است. امیدواریم این نمایشگاع بارقه‌ایی باشد برای ایجاد شور و امید نقاشان کوچک و پراستعداد ما و از طرف دیگر کودکان مبتلا به سرطان.

براساس اعلام، عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه، صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان موسسه محک می‌شود.

تارا بهبهانی - نقاش و پژوهشگر هنر - ۱۷ سال است که در زمینه آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند. بیش از ۵۰۰ هنرجوی کودک و نوجوان را در این سال‌ها در زمینه نقاشی و خلاقیت هنری پرورش داده و و با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، جوایز متعددی از بی‌ینال‌های مختلف در خارج از کشور گرفته است.

این نمایشگاه دو روزه ساعت ۱۶ پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای ۲۹ و ۳۰  فروردین از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای دیدن این آثار به آدرس میدان اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، سه‌راه ازگل، بلوار شهید مژدی، بلوار محک، موسسه خیریه و بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز