خبرگزاری کار ایران

در فروردین‌ماه سال جاری صورت گرفت؛

رهاسازی 560 میلیون متر مکعب آب از سدهای آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۱۵۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در فروردین‌ماه سال جاری 560 میلیون متر مکعب آب از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "کیومرث دانشجو" در تشریح گزارشی از اقدامات این شرکت در قالب مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و مدیریت بحران سیل افزود: در راستای احیای دریاچه ارومیه از سال 1393 تاکنون سه میلیارد و 600 میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده که از این میزان، یک میلیارد و 160 میلیون متر مکعب مربوط به سال آبی 98-97 است.

وی در ادامه با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا و مخرب اخیر در کشور به تشریح اقدامات مهم انجام شده در راستای مدیریت سیل در استان پرداخت و گفت: با اقدامات به‌موقع و سریع مدیریت بحران استان و تاکید استاندار آذربایجان غربی مبنی بر هماهنگی کامل فرمانداری‌ها با شرکت آب منطقه‌ای، اقدامات وسیع و گسترده‌ای در سطح استان برای مقابله با سیلاب‌ها در نقاط حادثه‌خیز به‌عمل آمد که می‌توان به لایروبی 74 کیلومتر از رودخانه‌های استان در نقاط آسیب‌پذیر در 10 روز اول سال جاری اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: نتیجه این اقدامات و مدیریت منسجم باعث جلوگیری از بروز سیلاب و آسیب‌رسانی به زیر ساخت‌های مهم و تاسیسات در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، میاندوآب، شاهین دژ، نقده، بوکان و سلماس شد.

دانشجو ادامه داد: از سال 1393 تاکنون دولت برای احیای دریاچه ارومیه و لایروبی انهار 2 هزار و 600 میلیارد ریال به این سازمان تخصیص داده که متناسب با این اعتبارات 113 کیلومتر از رودخانه‌های اصلی منتهی به دریاچه ارومیه و 290 کیلومتر از انهار لایروبی شده‌اند.

وی افزود: از اعتبارات شرکت نیز عملیات لایروبی 105 کیلومتر از رودخانه‌ها و 254 کیلومتر از انهار انجام یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی، اقدامات به‌عمل آمده از سوی این شرکت در بحث لایروبی‌ها را طی پنج سال گذشته بسیار ارزنده و مهم برشمرد و اجرای این حجم وسیع از عملیات را مرهون تلاش‌های استانی، ستاد احیای دریاچه ارومیه، کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و حمایت‌های مقامات استانی بویژه مقام عالی استان دانست.

وی همچنین 70 مورد سردهنه‌سازی و بازسازی تاسیسات مهم آبی استان را از جمله اقدامات مهم این شرکت برای تسهیل انتقال آب به دریاچه ارومیه برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز