خبرگزاری کار ایران

از محسن فروزان تا امیر قلعه نویی؛ وقتی جنبه باخت نداریم!

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۹۶۲

در شرایطی که با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ، تماشاگران فوتبال باید از این هیجان لذت ببرند، شروع بحث‌های پرحاشیه و بدون منبع مشخص می‌کند جنبه رقابت وجود ندارد.

به گزارش ایلنا،  برای یک جریان هیجان‌انگیز آماده نیستیم. در هفته‌هایی که در لیگ برتر رقابت جانانه و پر ماجراست، هر هفته به قضاوت‌های سریع و بی‌اساس می‌رسیم و گریزی از آن نداریم. انگار نوعی بی‌تجربگی در این مواجهه با هیجان کار دست فوتبال می‌دهد.

یکباره به این نتیجه می‌رسیم که از وینفرد شفر دیگر کاری برنمی‌آید و بعد او الهلال و سپاهان را در چند روز از پیش رو برمی‌دارد. یکباره به این نتیجه می‌رسیم که محسن فروزان آن گل‌های مرگبار را با قصد قبلی به دلایلی عجیب خورده، از همشهری بودن با سپیدرودی‌ها تا تبلیغ سایت شرط‌بندی در اینستاگرام همسرش.

یکباره قلعه‌نویی همه چیز را می‌بازد و به این نتیجه می‌رسیم که به کار سپاهان نیامده و از جام خبری نیست. یکباره مهدی رحمتی را با چهره‌ای زشت می‌بینیم یا بازیکن دیگری مورد خشم ماست اما تمام این برداشت‌های لحظه‌ای در ما، در پی هیجان لیگ ساخته می‌شود و محصول بی‌تجربگی‌ است، بی‌تجربگی در برداشت‌ها و قضاوت‌های سریع و دقیق در اوج هیجان و در رقابتی سخت.

چه خوب که لیگ در هفته‌های پایانی هر لحظه موج می‌سازد، خبر می‌سازد، شائبه در ذهن می‌سازد و فوتبال را به خروش می‌آورد اما چه بد که در این موج‌ها برداشت‌ها پر از خشم و نفرت می‌شود و قضاوت‌ها بی‌رحم است.

فوتبال در شبکه‌های اجتماعی تجربه تازه‌ای را پشت سر می‌گذارد، دچار موج‌های بسیاری می‌شود و مورد قضاوت‌های شتاب‌زده و له‌کننده‌ای قرار می‌گیرد. کاربران هجوم می‌آورند به هر ماجرا و عجیب نیست که رفتارشان حرفه‌ای نباشد. عجیب اما این است که رسانه‌های جدی سخت می‌توانند در این موج‌ها آثار جذابی داشته باشند که جهت حرفه‌ای و دقیق را بسازند.

فوتبال و تمام زیبایی و اعتبارش (تاکید کنیم که اعتبارش) هم با همین هیجان‌های لحظه‌ای و قضاوت‌های لحظه‌ای درباره چهره‌هایش جان می‌گیرد و هم جان می‌دهد.

 دو راهی عجیبی که ترسیم دقیق‌اش سخت است. اینکه باشگاه استقلال به دوگانه ادامه یک پروژه طولانی‌تر با شفر، با رحمتی و ... می‌رسد، اینکه تراکتورسازی در یک لحظه می‌ماند که کدام رفتار با فروزان حرفه‌ای و درست است، اینکه سپاهان درباره امیر قلعه‌نویی چه برداشت‌هایی در ذهن دارد، اینکه دربی باشگاه استقلال را دچار چه تلاطم عجیبی کرد که خیلی بیشتر از تلاطم یک شکست کوچک در دربی بود. همه اینها یعنی تصمیم سخت است، تصمیم تجربه و دانشی پیچیده می‌خواهد و این تصمیم در میانه قضاوت‌های له‌کننده توییتر و اینستاگرام و تلگرام سخت‌تر می‌شود. باشگاه‌ها در بسیاری موارد دست و پای خود را گم می‌کنند و این واقعیت است. این سراسیمگی و دست و پا گم کردن هم آیا بخشی از هیجان فوتبال است یا این یکی دیگر نباید اتفاق بیفتد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز