خبرگزاری کار ایران

حملات سایبری به اکوادور پس از بازداشت آسانژ

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۹۱

اکوادور که از اعطای پناهندگی به روزنامه نگار استرالیائی منصرف شده، روز گذشته- شنبه- اعلام کرد که از زمان بازداشت وی مورد حملات سایبری قرار گرفته اما این حملات بر سایت‌های دولتی این کشور تأثیر نداشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «ماریا پائولا رومو»، وزیر کشور اکوادور اعلام کرد که از زمان بازداشت «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس، مورد حملات سایبری قرار گرفته اما این حملات به پایگاه‌های الکترونیک دولت آسیبی وارد نکرده است.

وی بدون اشاره به عوامل این حملات گفت: «ما موفق شدیم که ایمیل یک مؤسسه را بر صفحه یکی از شهرداری‌ها یافته و با آن مقابله کنیم».

پائولا رومو در ادامه گفت: «به رغم حملات سایبری در روزهای اخیر هیچ یک از پایگاه‌های دولت مرکزی و نه طرف‌های اصلی در بخش خصوصی هک نشده است». 

رومو روز پنجشنبه گذشته عنوان کرده بود که یکی از نزدیکان آسانژ در نقشه بی‌ثبات کردن دولت «لنین مورینو» رئیس‌جمهوری اکوادور با «ریکاردو پاتینیو» وزیر سابق خارجه، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهوری سابق اکوادور و دو نفر از هکرهای روس مقیم این کشور تبانی کرده است.

فرد مذکور که سوئدی الاصل است و پیش از این نیز مورد بازداشت کنترلی بوده است، روز شنبه به حمله به سیستم‌های اطلاعاتی محکوم شد.

آسانژ ۴۷ ساله در سال ۲۰۱۲ از بیم تحویل به سوئد به سفارت اکوادور در لندن پناه برد.

آسانژ به همکاری با «چلسی منینگ» تحلیلگر سابق سیا در هک رمز عبوری برای دسترسی به هزاران سند دفاعی محرمانه متهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز