خبرگزاری کار ایران

حمایت عربستان سعودی از شورای نظامی سودان

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۴۵۶

عربستان سعودی روز گذشته- شنبه- ضمن اعلام حمایت از اقدام‌های شورای نظامی انتقالی در سودان، از مردم این کشور خواست که منافع ملی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، پادشاه عربستان سعودی در نخستین اظهار نظر پس از سقوط «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان و سرنگونی رژیم حاکم  در این کشور اعلام کرد که از اقدامات شورای نظامی انتقالی حمایت کرده و در کنار مردم سودان می‌ایستد.

خبرگزاری رسمی عربستان تأکید کرد که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان بسته کمک‌های انسانی شامل دارو، گندم و مشتقات نفتی را به سودان ارسال کرده است. 

هشت نفر از اعضای شورای نظامی انتقالی عصر روز گذشته- شنبه- در برابر«عبدالفتاح البرهان» رئیس این شورا و رئیس هیأت قضائی سوگند یاد کردند. 

شورای نظامی به دنبال صدور نخستین بیانیه برهان، نشستی را با هیأتی از مخالفان در مقر فرماندهی ارتش در خارطوم به منظور بررسی عملیات انتقالی پس از سقوط البشیر برگزار کرد.

«عمر الدقیر» عضو هیأت مخالفان پس از نشست مذکور اعلام کرد که این هیأت خواستار مشارکت شهروندان با شورای نظامی در شورای انتقالی شده و امروز- یکشنبه- فهرستی از اسامی شهروندان به رئیس شورا ارائه خواهد شد. 

وی افزود: «ما خواستار دولت مدنی با اختیارات اجرائی کامل، محاکمه منصفانه تمام عوامل فساد و ریختن خون آنها، بازسازی دستگاه امنیت وابسته به نظام و واگذاری تمام ستادهای حزب کنگره ملی پیشین به مردم هستیم».

هزاران نفر از مردم سودان روز گذشته برای هشتمین روز متوالی، مقابل مقر فرماندهی ارتش اعتصاب کردند تا در سایه نگرانی‌ها از سیطره ارتش دستاوردهای انقلاب خود را حفظ کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز