خبرگزاری کار ایران

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام کرد:

انتقال بیش از ۶ هزار سیل زده به مناطق امن

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۳۵۴

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از ابتدای شروع سیلاب تا کنون ۶ هزار و ۲۰۰ نفر سیل زده به وسیله بالگردها، قایق ها و خودروهای امدادی هلال احمر خوزستان به مکان امن منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صادق سلامت اظهار کرد: از ۴ تا ۲۴ فروردین ماه بیش از ۶ هزار و دویست فرد سیل زده در مناطق مختلف استان خوزستان توسط ۶ فروند بالگرد و ۲۲ فروند قایق به مناطق امن منتقل شده اند.

وی افزود: این افراد از مناطق سیل زده شهرستان های شوشتر، شوش، اهواز، دشت آزادگان، حمیدیه و دزفول به مناطق امن و اردوگاه های اسکان اضطراری و موقت انتقال یافته اند.

سلامت خاطرنشان کرد: در این میان، زنان باردار، مردان و زنان سالخورده، کودکان و نوجوانان و اقشار آسیب پذیر بیشترین آمار انتقالی ها را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: طی ۱۰ روز گذشته  با  استفاده از ۶ فروند بالگرد، ۳۸۲ پرواز امدادی از آشیانه جمعیت هلال احمر خوزستان به مناطق سیل زده استان برای کمک به آسیب دیدگان انجام شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: این ۳۸۲ سورتی پرواز به مدت ۱۷۷ ساعت انجام شده و طی آن ۸۶۰ نفر از افراد گرفتار در سیل و مصدومان حادثه به مناطق امن و مراکز درمانی منتقل شده اند همچنین در طی این پروازها، ۱۳۸ هزار کیلوگرم بار از قبیل اقلام امدادی و محموله های غذایی جابجا شده است.

وی در پایان بیان کرد: ۸۸۳ نفر در مدت توسط قایق های امدادی هلال احمر جابجا و به نقاط امن منتقل شده اند همچنین ۲ نفر مصدوم متشکل از یک کودک ۹ ماهه با مسمومیت و اسهال خونی شدید و یک مورد ترومای پا نیز منتقل شده است در این مدت ۱۱ هزار کیلوگرم اقلام امدادی و ۳۰۰ کیلوگرم لوازم منزل آسیب دیدگان با قایق های امدادی جابجا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز