خبرگزاری کار ایران

خروج هزاران نفر از ساکنان طرابلس به دنبال تشدید تنش‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۳۹۰

تشدید درگیری‌ها بین نیروهای ارتش ملی لیبی با نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی در حومه طرابلس بسیاری از ساکنان پایتخت را به فرار از منازل خود مجبور کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، نیروهای ارتش ملی لیبی مواضع خود را در ۱۱ کیلومتری جنوب پایتخت تثبیت کرده و به شدت با نیروهای وابسته به ولت وفاق ملی درگیر شده‌اند.

ساکنان طرابلس گفتند که هواپیماهای ارتش ملی لیبی در آسمان این شهر پرواز کرده و ضد تانک‌ها نیز به سمت آنها شلیک کرده‌اند. در درگیری‌های زمینی نیز شاهدان عینی گزارش دادند که نیروهای وابسته به «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی لیبی با نیروهای وابسته به «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی در فرودگاه بین‌المللی سابق این شهر و شهرک «عین زاه» به شدت درگیر هستند.

سازمان ملل اعلام کرد که حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان طرابلس این شهر را ترک کرده و اکثریت آنها به مناطق امن‌تر رفته‌اند و برخی دیگر هنوز در محاصره شهر هستند.

نیروهای ارتش ملی لیبی در شرق این کشور سال گذشته به منظور تسلط بر مناطق جنوبی پرجمعیت و نفت‌خیز به سمت این مناطق پیشروی کردند و هفته گذشته نیز به سمت طرابلس مقر دولت وفاق ملی حرکت کردند. 

لیبی پس از سقوط «معمر القذافی» دیکتاتور سابق این کشور بین حکومت مرکزی در شرق و حکومت دیگر در غرب این کشور تقسیم شد. از این زمان تاکنون گروه‌های سیاسی و مسلح برای نفوذ و تسلط بر ثروت نفتی این کشور با یکدیگر درگیر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز