خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد:

خسارت 40 هزار میلیارد ریالی سیل به خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۵۴۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: سیلاب فروردین ماه سال جاری ۴۰ هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف خوزستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده اظهار کرد: براساس برآورد اولیه وقوع سیلاب اخیر در خوزستان تا این لحظه 40 هزار میلیارد ریال خسارت به استان وارد کرده است.

وی افزود: این خسارات در بخش های کشاورزی، مسکن شهری و روستایی، عشایر، راه های ارتباطی، معابر شهری، برق، گاز، ماشین آلات و تاسیسات زیربنایی بوده است.

حاجی زاده با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با این سیلاب، گفت: بازگشایی 13 انشعاب از خروجی های کرخه به سمت تالاب هورالعظیم به منظور تسریع در خروج سیلاب، احیاء کانال بحره در پایین دست اهواز به منظور انتقال بخشی از سیلاب به تالاب شادگان و کاهش سیلاب ورودی به دارخوین و خرمشهر، شناسایی 513 نقطه بحرانی و ترمیم و استحکام بخشی سیلبندها با کمک بخش های دولتی و خصوصی، پایداری آب غدیر و کانال پای پل و احیاء کانال سلمان با توجه به کدورت رودخانه در هنگام سیلاب از جملیه اقدامات مهم برای مقابله با این پدیده بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت بارش و سدها در استان، بیان کرد: میانگین بارش از ابتدای سال آبی تاکنون حدود 500 میلی متر بوده که نسبت به سال قبل 275 درصد و نسبت به بلند مدت 70 درصد رشد داشته است، همچنین میزان آورد سدهای استان در سال آبی جاری نسبت به سال قبل 350درصد و نسبت به بلند مدت 65 درصد افزایش داشته است.

وی مجموع کل ظرفیت سدها را 22 میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: حدود 97 درصد مخازن این سدها در حال حاضر پرشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز