خبرگزاری کار ایران

مجلس از سازمان خصوصی‌سازی تحقیق و تفحص می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۸۷۶

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی‌سازی موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی در دستور کار جلسه علنی امروز(دوشنبه) با ۱۶۱ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه  مجلس به تصویب رسید.

به گفته علی ادیانی (نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی) مهم‌ترین محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی را چگونگی احراز صلاحیت و اهلیت خریداران، چگونگی نظارت و صیانت از حق السهم این سازمان و دولت در شرکت های واگذار شده عنوان کرد.

وی یادآور شد: بررسی عملکرد سازمان خصوصی سازی درخصوص بررسی کارشناسی اموالی که به فروش گذاشته و نحوه اعمال حاکمیت شرکتی توسط سازمان خصوصی سازی در شرکت های سرمایه پذیر متعلق به سهام عدالت از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص است.

طراح این تحقیق و تفحص افزود: پس از واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی شاهد هستیم که برخی صاحبان این واگذاری ها اهلیت لازم را ندارند، فلسفه وجودی واگذاری ها و بخش خصوصی سازی این است که سازمان خصوصی سازی یار دولت باشد نه بار دولت، اما امروز این سازمان تبدیل به بار دولت شده است. قرار بود اشتغال موجود با سازمان خصوصی سازی حفظ شود ولی این موضوع هم رخ نداده و سازمان خصوصی سازی نتوانسته به وظایف خود عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز