خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت مدیره انجمن ملی پلاستیک مطرح کرد:

رونق تولید با عرضه مستمر و کافی مواد اولیه در بورس کالا

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۸۳۵

رئیس هیأت مدیره انجمن ملی پلاستیک با بیان اینکه بورس کالا بستری امن برای صنایع پایین‌دستی در تأمین مواد اولیه است، گفت: بورس کالا همواره به صنایع کوچک کمک می‌کند تا با تامین مواد اولیه در مسیر رشد تولید قدم بردارند از این رو یکی از محورهای امسال برای رونق تولید، می تواند عرضه مستمر و کافی مواد اولیه در بورس باشد.

بیوک آقا صحاف امین در گفت‌وگو با خبرنگار بورس ایلنا، ضمن اشاره به مشکلات عدیده بازارهای خارج از بورس کالا گفت: این روزها اقتصاد کشور در شرایط خاصی قرار دارد و برخی در تلاش هستند از شرایط سوءاستفاده کنند؛ در این بین عرضه عمده محصولات مهم و مواد اولیه در بورس کالا، فرصت سوء استفاده را از این گروه گرفته است زیرا بورس کالا، تنها بازار کالایی شفاف و رسمی کشور است که جزئیات دادوستد در آن به‌طور کامل مشخص و واضح است.

رئیس هیأت مدیره انجمن ملی پلاستیک با اشاره به اینکه در بورس کالا، جزئیات آمار معاملات مواد اولیه قابل رصد است، افزود: با توجه به اینکه بورس کالا در بستر سامانه معاملاتی و براساس قانون فعالیت می‌کند به‌طور کامل جزئیات معاملات، خریدوفروش‌ها، نوسان‌های قیمتی و همه موارد مربوط به یک معامله شفاف و عادلانه مشخص و شفاف است. از طرف دیگر معاملات در بورس تضمین شده است و طرفین معامله به تعهدات خود عمل می کنند که این موضوع نیز برای تولیدکنندگان از اهمیت ویژه ای برخودار است.

وی با تأکید بر اینکه صنایع کوچک و بنگاه‌های پایین‌دستی بورس کالا را بستری مناسب و تاثیرگذار در رشد خود می‌دانند، افزود: البته برخی کاستی‌ها و مشکلاتی نیز در روند معاملات بورس کالا وجود دارد که در برابر مزیت‌های این بازار ناچیز است؛ همچنین عمده این مشکلات به خود بورس مرتبط نیست و قابل حل بوده که نیاز به تعامل و هم اندیشی میان صنایع با نگاهی ملی دارد.

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی‌اتیلن با بیان اینکه صنایع پایین دستی مواد اولیه مورد نیاز خود را از بورس کالا تأمین می‌کنند، اظهار داشت: گاهی تولیدکنندگان برای خرید مواد اولیه از بورس کالا با مشکلاتی مواجه می‌شوند که علت آن کمبود عرضه برخی محصولات است.

صحاف امین توضیح داد: بعضا مشاهده می‌شود که عرضه کنندگان در زمان افزایش تقاضا به میزان مورد نیاز بازار، محصول عرضه نمی کنند که البته برای رفع این مشکل، کف عرضه هفتگی محصولات در بورس کالا تعیین شد تا بازار با افزایش تقاضا و عطش خرید مواجه نشود. در اینجا موضوع مهم شفافیت معاملات در بورس کالاست که نهادهای تصمیم گیر می توانند با رصد دوره ای معاملات به خصوص در زمان های رشد تقاضا، درصد عمل به تعهد عرضه کنندگان در بورس را مشاهده کنند.  

وی در پایان عنوان کرد: کشف قیمت مواد اولیه در فضایی شفاف و رقابتی بدون شک اتفاق مثبت و مهمی برای بنگاه‌های کوچک و بزرگ است که در سال رونق تولید می‌طلبد که با عرضه‌های مستمر و کافی مواد اولیه در بورس کالا به رشد تولید در صنایع پایین دستی کمک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز