خبرگزاری کار ایران

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

رشد ۹ درصدی سفرهای نوروزی در بنادر کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۴۱۰

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص جابه‌جایی مسافر در بنادر کشور در ایام سفرهای نوروزی از رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش ایلنا، هادی حق شناس، عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین آمار سفرهای نوروزی در حوزه گردشگری دریایی اظهار کرد: در بحث سفرهای نوروزی ما با دو واژه مسافر و گردشگر مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه مسافر با تعریف این که از یک نقطه سوار و درنقطه‌ای دیگر پیاده می‌شوند شاهد رشد ۹ درصدی از آغاز سفرهای نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ بوده ایم. در این مدت سه میلیون و ۷۵۱ هزار و ۳۵۳ نفر مسافر از سرزمین اصلی به جزایر خلیج فارس داشته‌ایم.

وی افزود: در موضوع گردشگر در مقطع زمانی سفرهای نوروزی دو میلیون و ۴۹۷هزار و ۴۶۸ نفر داشته‌ایم که ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. دلیل این کاهش هم به واسطه سیلاب‌های استان‌های شمالی کشور و خوزستان بود.

حق‌شناس گفت: در فرآیند کلی یعنی در مجموع مسافر و گردشگر با عدد ۶ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۸۲۱ نفر مواجه هستیم که نسبت به مدت مشابه با کاهش مواجه هستیم اما علی‌رغم این‌که استان‌های شمالی کشور درگیر سیل بودند این میزان کاهش طبیعی بوده و قابل تأمل است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر درخصوص جابه‌جایی خودرو توسط ناوگان دریایی در ایام سفرهای نوروزی گفت: به لحاظ جابه‌جایی خودرو از سرزمین اصلی به جزایر خلیج‌فارس در مقطع زمانی سفرهای نوروزی ۵۸۱ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو منتقل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل اندکی افزایش را شاهد هستیم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه کیفیت سفرهای نوروزی و خدمات ارائه شده در بنادر مختلف کشور به مسافران اظهار کرد: خوشبختانه با تدابیری که همکاران بنده در ایام سفرهای نوروزی در بنادر کشور  برای تسهیل سفرها تدارک دیده بودند، سفرها با کیفیت انجام گرفت و در این ایام هیچگونه حادثه‌ای نداشتیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز