خبرگزاری کار ایران

در اولین قرارداد برانکو برای قهرمانی آسیا پاداش در نظر گرفتیم

نژاد فلاح: عملکرد برانکو در پرسپولیس مافوق تصور بود؛ او آماده سرمربیگری تیم ملی است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۲۷

مدیرعامل سابق پرسپولیس کسی بود که برانکو ایوانکوویچ را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد و اکنون از شرایط ایده آل قرمزها خوشنود است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محمدحسین نژادفلاح مدیرعامل سابق پرسپولیس کسی بود که برانکو سرمربی موفق این روزهای قرمزها را به ایران باز کرد و حالا این مربی چهارمین سال حضورخود در پرسپولیس را آغاز کرده است. به همین بهانه با شخصی که پرسپولیسی‌ها قطعا انتخاب او را همیشه به یاد خواهند داشت گفت و گویی کردیم که در ادامه می‌خوانید:

* خیلی وقت است که از شما خبری نیست. الان مشغول چه کاری هستید؟

من کارمند رسمی وزارت ورزش و مشغول به کار هستم.

* به فوتبال برنمی‌گردید؟

فعلا که پیش نیامده برگردم.

* آیا تصور می‌کردید که برانکو چنین عملکرد درخشانی داشته باشد؟

بله، خدا را شکر مافوق تصور بود. با او قرارداد سه ساله بستیم تا بتواند در لیگ برتر پرسپولیس را قهرمان کند و دیدید که این تیم را دو دوره پیاپی قهرمان لیگ برتر و نایب‌قهرمان جام آسیا کرد. در بندهای قرارداد او مبلغ بسیار خوبی را برای قهرمانی پرسپولیس در آسیا در نظر گرفتیم و خود آقای برانکو هم باور داشت که می‌تواند تیم را قهرمان آسیا کند.

* شرایط پرسپولیس را در حاضر حاضر چطور می‌بینید؟

شرایط پرسپولیس بسیار خوب است. من از نزدیک اخبار باشگاه پرسپولیس را دنبال می‌کنم و در جریان اتفاقات این باشگاه هستم. پرسپولیس با بودن برانکو کارش بسیار راحت است. نه مدیرعامل کار سختی دارد و نه اعضای هیات مدیره.

* رقم مبلغ قراردادی که شما با برانکو بستید را می‌توانید بگویید؟

در مورد اعداد و ارقام مبلغ قرارداد آن‌موقع خیلی حضور ذهن ندارم که بخواهیم دوباره به آن بپردازم ولی آنچه که مسلم است این است که با آمدن و رفتن مدیرعامل‌ها و اعضای هیات‌مدیره‌ها، ضمن اینکه به آنها هم خداقوت می‌گویم، هنر من در آوردن برانکو بود و هنر آنها در حفظ این مربی. برانکو آنقدر در تیم تعیین‌کننده است که مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره باشگاه نه دغدغه‌ و نه کار سختی دارند.

* ظاهرا شما بابت این قضیه الان خوشحال‌ترین فرد هستید.

بله، واقعا. وقتی می‌بینم هواداران اینقدر از بودن برانکو خوشحال هستند من هم خوشحال می‌شوم.

* به نظر شما بهتر است برانکو در پرسپولیس بماند یا در تیم ملی به فعالیتش ادامه بدهد؟

من چون پرسپولیسی هستم اولویت اولم پرسپولیس است و علاقه دارم که برانکو پرسپولیس را قهرمان آسیا کند و این علاقه شخصی من است ولی از طرف دیگر هم هیچ‌کس را شایسته‌تر از برانکو برای سرمربیگری تیم ملی نمی‌دانم.

* پس علاقه دارید برانکو هم در پرسپولیس باشد و هم در تیم ملی؟

نه، قاعدتا نمی‌شود چنین کاری کرد. اما همان زمانی که با برانکو قرارداد می‌بستیم، در نشستی که با ایشان داشتیم گفتم شما اگر در پرسپولیس نتیجه بگیرید، نزدیک‌ترین فرد به نیمکت تیم ملی خواهید بود. البته آن‌موقع ایشان به من گفت که من دوست دارم کار باشگاهی انجام بدهم و در خدمت پرسپولیس باشم. ولی آنچه که مسلم است، من باورم این است که برانکو در این 4 سالی که در پرسپولیس فعالیت می‌کرد امتحان خودش را پس داده و خودش هم بی‌میل نیست که این فعالیت را در تیم ملی ادامه دهد و به پایان برساند و حتی شاید این را در ذهن داشته باشد که ناکامی‌هایی را که در گذشته با تیم ملی ایران داشته را بخواهد جبران کند.

به اعتقاد من برانکو می‌تواند اتفاق‌های خوبی را در تیم ملی ما رقم بزند چون تیم‌ها، بازیکنان و لیگ ما را به خوبی می‌شناسد و با فضای فوتبال ما بسیار آشنا است. برانکو شخصیت، تعهد، تخصص و شایستگی‌های فنی هم دارد که بتواند سرمربی تیم ملی ما باشد. من 7، 8 دوره به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره در پرسپولیس بودم و با چندین مدیرعامل کار کرده‌ام و مربیان متفاوتی را در این تیم دیده‌ام ولی باور کنید هیچ‌کدام را متعهدتر و منظم‌تر از برانکو ندیدم.

او با تمام وجود برای تیم وقت می‌گذارد و اگر حاشیه‌ای به وجود بیاید با تدبیر خاصی حاشیه‌‌ها را جمع می‌کند. اگر این فرصت برای برانکو فراهم شود که سرمربیگری تیم ملی را برعهده بگیرد، فدراسیون دیگر دغدغه‌ای نخواهد داشت. برعکس کی‌روش، برانکو می‌تواند ثبات خوبی در تیم ملی ما ایجاد کند. برانکو می‌تواند با حداقل امکانات حداکثر استفاده را ببرد. اگر پول نگیرد، نمی‌گوید که من پول نگرفته‌ام. زمانی که من مدیرعامل پرسپولیس بودم و با برانکو قرارداد بستم، هرموقع که فکر می‌کردم می‌توانم پولی که به او بدهم را در جای واجب‌تری خرج کنم، این کار را می‌کردم چون می‌دانستم که شرایط را درک می‌کند و می‌فهمد. حتی خود او هم چندین بار به من گفت پولی که می‌خواهید به من و کادر فنی بدهید را به بازیکنان بدهید و نیاز آنها را برطرف کنید ولی می‌دانستم که اگر هر مربی‌ای جای برانکو بود برعکس او رفتار می‌کرد و اول پول خودش را طلب می‌کرد و دغدغه بعدی‌شان بازیکنان بودند.

اگر حرف پایانی دارید، بفرمایید...

جا دارد یک تشکر ویژه از برانکو بکنم و به ایشان خداقوت جانانه عرض کنم و بگویم که هواداران با بودن شما هیچ دغدغه‌ای ندارند و احساس غرور می‌کنند و فکر نمی‌کنم برانکو بتواند جای دیگری این صفا و صمیمیتی که هواداران پرسپولیس دارند را ببیند. نام برانکو امروز در کنار اسطوره‌های پرسپولیس مانند علی پروین، علی دایی، علی کریمی و مهدوی‌کیا می‌درخشد و این ارزش راحت به دست نیامده و در پایان هم برای برانکو آرزوی بهترین‌ها را دارم و از هواداران و اصحاب رسانه هم کمال تشکر را دارم که نهایت همکاری را با برانکو و باشگاه بزرگ پرسپولیس دارند و هیچ‌وقت ندیدم که برانکو و اصحاب رسانه مشکلی با هم داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز