خبرگزاری کار ایران

احتمال برگزاری انتخابات سراسری در استرالیا در ۱۸ می

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۱۸۵

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که انتخابات استرالیا بناست در تاریخ ۱۸ می برگزار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ژاپن تایمز، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که انتخابات استرالیا بناست در تاریخ ۱۸ می برگزار شود و دولت محافظه‌کار این کشور تلاش دارد در این انتخابات برای سومین‌بار سلطه خود بر کشور را تحکیم بخشد. 

منابع دولتی به رسانه‌ها گفته‌اند که «اسکات موریسون»، نخست‌وزیر استرالیا، بنا ندارد انتخابات را آن‌گونه که انتظار می‌رفت در روز یکشنبه برگزار کند. 

از میان روزهای ۱۱، ۱۸ و ۲۵ می تاریخ اول گزینه مطلوب موریسون بود. با وجود این‌که بسیاری از مفسران معتقد بودند که انتخابات به احتمال زیاد در تاریخ ۱۱ می برگزار می‌شود، برپایی انتخابات در تاریخ ۱۸ می این فرصت را در اختیار دولت می‌گذارد تا یک هفته دیگر با استفاده از بودجه خود به تبلیغ سیاست‌ها و دستاوردهایش بپردازد. 

با اعلام تاریخ برگزاری انتخابات، دولت ائتلافی فعلی به‌طور موقت اداره کشور را ادامه می‌دهد و برای ادامه کارزار انتخاباتی خود نیازمند تایید حزب مخالف چپ میانه است. 

موریسون امروز -یکشنبه- از مخارج دولت در زمینه تبلیغات دفاع کرد و حزب چپ‌گرا را متهم کرد که در انتخابات سال ۲۰۱۳ به‌عنوان دولت موقت از ذخایر دولتی برای کارزار تلبیغاتی خود بهره برده بود. 

وی هیچ اظهارنظری درباره تاریخ احتمالی برگزاری انتخابات نکرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز