خبرگزاری کار ایران

بازداشت متهم تهدید ایلهان عمر به قتل

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۱۳۹

دادستان فدرال آمریکا اعلام کرد که فردی در نیویورک به اتهام تهدید نماینده زن مسلمان کنگره از ایالت مینه‌سوتا به حمله و کشتن بازداشت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، دادستان‌های فدرال آمریکا اعلام کردند که «پاتریک کارلینو» ۵۵ ساله به اتهام تهدید «ایلهان عمر» نماینده زن مسلمان و دموکرات کنگره از ایالت مینه‌سوتا به حمله و قتل، بازداشت شده است. 

وزرات دادگستری آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کارلینو در صورت محکومیت، به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار محکوم خواهد شد. 

دادستانی نیز اعلام کرد که فرد متهم با یکی از معاونان ایلهان در روز ۲۱ مارس تماس تلفنی داشته و از وی پرسیده است: «آیا به نفع اخوان المسلمین فعالیت می‌کند؟ چرا برای آنها کار می‌کند؟ این گروه،‌ تروریستی هستند و مغز او را هدف گلوله قرار می‌دهند».

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که این تهدید به پلیس کنگره که با هماهنگی دفتر تحقیقات پلیس فدرال (اف بی آی)  تحقیقاتی را آغاز کرده، ارجاع شده است.

به گزارش نماینده ویژه اف‌بی‌آی، کارلینو در طول تماس تلفنی خشمگین بوده اما نام خود و شیوه برقراری تماس تلفنی را گفته است.

این نماینده ویژه همچنین در ادامه افزود که  کارلینو به بازرسان منزلش گفت: «کشورم رئیس جمهور را دوست دارد و از مسلمان افراطی در دولت بیزار است».

کارلینو روز جمعه در جلسه کیفری دادگاه حاضر شد و در حال حاضر تا زمان برگزاری جلسه دیگر در دهم آوریل بازداشت است.

معاونان و نمایندگان الهان عمر هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند. 

ایلهان عضو کمیسیون امور خارجه در مجلس نمایندگان آمریکا است که در انتخابات نوامبر به عنوان یکی از دو زن مسلمان کنگره پیروز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز