خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بی‌اطلاعی از میزان خسارات‌ وارده به مدارس سیل‌زده لرستان/ راه‌ها هنوز بسته است

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۹۱۹

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص مدارس استان لرستان گفت: در حال حاضر راه‌ها به سمت پلدختر، ‌معمولان و روستاهای زیاد دیگری بسته است و امکان دسترسی به این مناطق وجود ندارد.

داریوش ورناصری (معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده در استان لرستان و به ویژه شهرستان پلدختر و معمولان گفت: متاسفانه هنوز راه‌های سمت پلدختر و معمولان باز نشده است، البته تیم‌های ما در  آنجا مستقر هستند که علاوه بر آنها تیم جدید دیگری را به محل مورد نظر خواهیم فرستاد تا به اطلاعات و آمار دقیق دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: در این میان بحث تجهیزات مدارس یک بحث مهم است، ما برای مدارسی که با آسیب مواجه شده‌اند، کانکس پیش‌بینی کرده‌ایم، اما باید ببینیم که حجم خرابی‌ها و آسیب‌ها چقدر است تا متناسب با آن تجهیزات تعریف کنیم.

ورناصری با بیان اینکه امکان سنجی‌ها در این زمینه انجام شده است، گفت: اداره کل لرستان به طور مرتب از این مناطق و همچنین مناطقی که قابل دسترس بوده‌اند، دیدن کردند و امکان سنجی‌هایی نیز انجام شده است. با توجه به شرایطی که به وجود آمده مدارس در این مناطق نیز همانطور که قبلا گفته شد، حدود یک هفته تعطیل هستند. البته طی یکی دو روز آینده ما نیز در آنجا مستقر خواهیم شد و با جمع‌بندی نهایی می‎توانیم بگوییم که چه کارهایی را باید انجام داد و یا تاکنون چه کارهایی برای مدارس انجام شده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به بسته بودن راه‌ها گفت: در حال حاضر راه‌ها به سمت پلدختر، ‌معمولان و روستاهای زیاد دیگری بسته است و امکان دسترسی به این مناطق وجود ندارد. در این میان تنها نیروهای امدادی با هلیکوپتر جهت امدادرسانی به سیل زده‌ها تردد دارند. ما برای بازدید باید با ماشین برویم که در حال حاضر امکانش نیست و در ابتدا باید راه‌ها باز شود تا بتوانیم آمار مورد نیاز را به دست بیارویم.

او با اشاره به آسیب‌های وارد شده به مدارس استان لرستان گفت: سیل به برخی از ساختمان‌ها آسیب وارد کرده و طبیعتا در جاهایی که مدارس دچار سیل شدند، تجهیزاتشان نیز آسیب دیده است. وقتی این تجهیزات زیرآب بروند، عملا غیرقابل استفاده می‌شوند و باید برای آن فکری کرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان در پاسخ به این سوال که چقدر بودجه برای بازسازی یا ساخت مدارس آسیب‌دیده نیاز است، گفت: تا برآوردهای لازم انجام نشود، نمی‌توانیم بگوییم چقدر بودجه برای ساخت مدارس لازم است، ولی آمادگی داریم از هرجایی که به مدارس آسیب وارد شده، توسط اعتبار ملی تامین اعتبار کنیم تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز