خبرگزاری کار ایران

واکنش تشکیلات خودگردان به استقبال نتانیاهو از تجزیه فلسطین

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۷۵۵

دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین امروز- شنبه- نسبت به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تهدید رئیس تشکیلات خودگردان و استقبال از دو دولت مجزا در غزه و کرانه باختری ابراز تعجب و انزجار شدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی رسمی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم اجازه به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای ورود به نوار غزه و استقبال از تجزیه فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری گفت: «این اظهارات کاملا رد شده و غیر قابل قبول است و بیانگر استراتژی اسرائیل در تلاش برای ادامه تجزیه و زمینه‌سازی برای تشکیل دولت غزه به منظور عقب‌نشینی از قدس و مقدسات آن است».

ابوردینه گفت: «امروز برای بار دیگر فصل‌های جدیدی از توطئه معامله قرن که وحدت اراضی فلسطین را تهدید می‌کند و مردم فلسطین و امت عربی هرگز آن را نخواهند پذیرفت، برملا شد ».

وی نسبت به سیاست اسرائیل و تمام مسامحه‌کنندگان با این رژیم درباره غزه و تجزیه آن از کرانه باختری هشدار داد و آن را تهدیدی برای قدس و مقدسات آن برشمرد.

نتانیاهو عصر روز گذشته- جمعه در مصاحبه با روزنامه «یسرائیل هیوم» گفت: «غزه و کرانه باختری جدا از هم هستند و به اعتقاد من این موضوع در دراز مدت برای اسرائیل بد نیست». 

ابو ردینه در ادامه افزود: «اگر کسی گمان می‌کند که دولت فلسطینی تشکیل خواهد شد که ما را از هر دو طرف احاطه می‌کند، سخت در اشتباه است».

نتانیاهو درباره شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری گفته بود: «هیچ یهودی از این شهرک‌ها کوچ نخواهد کرد و همچنان تحت حاکمیت اسرائیل باقی خواهد ماند و ما نیز مسئول امنیت آنها هستیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز