خبرگزاری کار ایران

نامزد اپوزیسیون ترکیه:

پس از بازشماری کامل آرا همچنان پیشتاز انتخابات خواهم بود

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۴۰۷

نامزد حزب اصلی اپوزیسیون در انتخابات محلی ترکیه در استانبول امروز- جمعه- گفت که همچنان پس از تکمیل فرایند بازشماری آرای باطل، پیشتاز است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، نامزد حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه که توانسته در انتخابات اخیر شهرداری‌ها در استانبول پیروز شود، بعد از بازشماری آرا در ۱۷ منطقه از ۳۹ منطقه شهری با بیش از ۱۸ هزار رای همچنان پیشتاز است.

شبکه سی‌ان‌ان ترک اعلام کرد که مقام‌های شورای عالی انتخابات ترکیه با توجه به اعتراض حزب حاکم عدالت و توسعه به ریاست «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور دستور بازشماری گسترده آرا را صادر کردند اما هنوز مشخص نیست که تعداد حوزه‌های انتخاباتی مشمول بازشماری آرا به چه میزان است.

«اکرم امام‌اوغلو» نامزد حزب اپوزیسیونی جمهوری‌خواه خلق در مصاحبه با شبکه فاکس تی‌وی ترکیه گفت که انتظار نمی‌رود پس از تکمیل فرایند بازشماری آرا از سطح اختلاف آرای حزبش با ‌حزب عدالت و توسعه کاسته شود.

وی در ادامه افزود: «احتمالا بازشماری آرا تا چند روز آینده به پایان می‌رسد و اختلاف ۱۸ هزار تا ۲۰ هزار رای میان دو نامزد اصلی حفظ می‌شود».

امام اوغلو گفت: «۱۱۹ هزار و ۶۵۲ رای باطل بازشماری شده که از این میان دو هزار و ۱۸۴ رای برای حزب عدالت و توسعه و ۷۸۵ رای هم برای حزب مردم جمهوری‌خواه اضافه شده است».

حزب حاکم همچنین اعلام کرده که خواستار بازشماری آرا در آنکارا نیز هست. گزارش‌ها حاکی از شکست این حزب در این شهر با اختلاف اندک آرا است.

اگر شکست حزب حاکم در استانبول و آنکارا قطعی شود، این موضوع  ضربه سنگینی برای حزب عدالت و توسعه خواهد بود که طی ۲۵ سال گذشته کنترل شهرداری‌های این دو شهر را در دست داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز