خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خدمات سفر مازندران خبر داد:

مازندران رتبه اول مقصد گردشگری کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۴۰۰

دبیر اجرایی ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت : تاکنون اقامت 13 میلیون و 315 هزار و 44 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در استان ثبت شده که همچنان رتبه اول جذب گردشگر و مسافر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سیف الله فرزانه در جلسه ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران در ساری اظهار کرد:از 27 اسفند تا 11 فرودین ، 13میلیون و315 هزار و 44 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در استان ثبت شده است که همچنان رتبه اول در جذب گردشگر و مسافر را با وجود جاری شدن سیل دارد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در این ایام افزود: در این مدت 29 برنامه جنگ شادی برای مسافران و گردشگران نوروزی در استان برگزار شده است.

دبیراجرایی خدمات سفر مازندران با اعلام اینکه 347 غرفه نمایشگاه صنایع دستی ملی در شهرهای نور ،نوشهر،چالوس و بهشهر برگزار شده است ،افزود: 347 غرفه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی از برگزاری نمایشگاه منطقه ای با 120 غرفه و نمایشگاه استانی در شهرهای عباس آباد،فریدونکنار ، تنکابن ،ساری و قائمشهر خبر داد.

فرزانه شمار بازدیدکنندکان از این نمایشگاه ها538 نفر و میزان فروش محصولات صنایع دستی استان را هم 4 میلیارد و 665 میلیون و 900 هزار نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه از 14 سینمای استان 12 سینما در این ایام اکران فیلم دارد ،افزود: حدود 30 هزار نفر از فیلم های سینما دیدن کردند و 18 هزار نفر هم از بلیت نیم بها استفاده کردند.

فرزانه اجرای موسیقی صحنه ای را عامل مهم در جذب مسافران و گردشگران دانست و گفت که از 80 اجرای استان حدود پنج میلیارد و 180 هزار تومان درآمد داشتیم.

دبیر اجرایی خدمات سفر مازندران تعداد بازدید از مراکز فرهنگی و گردشگری را 10 میلیون و 889 و 596 مورد اعلام کرد .

وی شمار بازدیدهای نظارتی توسط کارشناسان ستاد و شهرستانها را پنج هزار و 514 مورد اعلام کرد و افزود: 157 مورد به تاسیسات گردشگری اخطاریه صادر شد .

فرزانه گفت: در همین مدت 148 هزار مسافر و گردشگر  داخلی و 519 گردشگر خارجی از موزه ها و اماکن گردشگری استان بازدید کردند.

مازندران با دارا بودن مواهب الهی، بیش از سه هزار روستا دارد که علاوه بر جاذبه های طبیعی و خدادادی جنگل ، وجود اقامتگاه های بوم گردی باعث شده تا مسافران زیادی را به سمت خود جلب و جذب بکند .

فعالیت ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران از 27 اسفند ماه سال 97 آغاز شد و تا 16 فروردین ماه جاری ادامه می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز