خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اعلام کرد:

حمایت از دامداران سیل زده خوزستانی با توزیع نهاده های دامی

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۵۰۹

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نسبت به حوادث احتمالی ناشی از سیل در استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمد مشکورزاده اظهار کرد: بهره برداران بخش دامی استان به سه بخش دامدار، مرغدار و زنبوردار تقسیم می شوند که در این بین دام های سبک و سپس دام های سنگین بیشتر متحمل خسارات ناشی از سیل می شوند.

وی افزود: با توجه به پیش بینی ها مبنی بر وقوع سیل در استان توجه به هشدار و رعایت نکات ایمنی توسط بهره برداران ضروری می باشد.

مشکورزاده به دامداران توصیه کرد: نسبت به ذخیره آذوقه دام ها اقدام کنند؛ همچنین دام ها را از حریم رودخانه ها و مسیل ها دور نگه دارند و از تعلیف دام ها در کنار مسیل ها، آبرفت های فصلی و رودخانه ها جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: مرغداران نیز نسبت به ذخیره سازی خوراک طیور حداقل برای 10 روز و تامین تجهیزات آب و برق، و ژنراتورهای برق مرغداری ها و ذخیره کافی آب هرچه سریعتر اقدام کنند .

مشکورزاده جابجایی جوجه ها به مکان های امن را از نکات بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: سالن هایی که در آن ها جوجه ریزی صورت نگرفته از مکان های مناسب می باشد.

وی از زنبورداران خواست کندوها را از مناطق در معرض خطر سیل دور نگه دارند و جهت جلوگیری از نفوذ آب به کندوها، کندو را حداقل 20 سانتی متر بالاتر از سطح زمین نگه دارند.

مشکورزاده همچنین محکم کردن درب کندوها جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد را ضروری دانست و تاکید کرد: از زنبورداران  شهد کافی ذخیره سازی کنند و تغذیه کمکی زنبور از جمله کیک و شربت در اختیار داشته باشند.

وی از تامین نهاده های دامی از جمله کنجاله سویا  برای کمک به مرغداران و دامداران استان خبر داد و گفت: در سیل پیشین 500 تن کنستانتره دامی در شهرستان های استان به خصوص دشت آزادگان و هویزه توزیع گردید.

مشکورزاده در پایان تصریح کرد: جهت تامین علوفه برای 8 شهرستان اهواز، هویزه، حمیدیه، باوی، دشت آزادگان، شوش، شوشتر، کارون و دزفول 12 هزار تن علوفه دامی معاد ل 150 میلیارد ریال نیاز می باشد.

شایان ذکر است، یک میلیون و 255 هزار رأس دام سبک و 169 هزار رأس دام سنگین در 8 شهرستان مذکور وجود دارد.

همچنین میرزایی، معاون شیلات استان خوزستان نیز نسبت به حوادث احتمالی در حوزه شیلات هشدار داد و از صیادان خواست قبل از اقدام به صید از وضعیت آب و هوایی منطقه اطلاع کسب کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه یا اتفاق مراتب را سریعاٌ به شیلات شهرستان و بخشداری و متولیان در شهرستان ها اطلاع دهند.

میرزایی ادامه داد: آبزی پروران نیز از تاسیسات و پمپاژهای واقع در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها مراقبت نمایند و در صورت لزوم تجهیزات را به مناطق امن انتقال دهند.

وی اظهار داشت: پرورش دهندگان ماهیان گرمابی نسبت به انسداد دریچه های زهکش و نصب تخته زنی خروجی استخرها جهت مدیریت آب در استخر اقدام کنند.

معاون شیلات استان خوزستان در پایان از صیادان خواست از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و انجام صید در حاشیه رودخانه ها و ماهیگیری در این مناطق خودداری نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز