خبرگزاری کار ایران

علم الهدی:

طلبه امروز باید به کار امام زمانش بیاید/ارزش یک روحانی به القاب و عناوین نیست

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۱۱۲

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که کسوت روحانی از اول تا آخر عمر خدمت است، گفت: عرصه طلبگی یعنی سرباز امام زمان(عج) و وقف خدمت به اسلام شدن.

به گزارش ایلنا، سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، در همایش تجلیل از خادمیاران و مبلغان طرح «میهمان امام» که در مؤسسه تریت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، سال ۹۸ سال فرصت است و به همه برادران و خواهران سرباز ایثارگر و فداکار حضرت بقیه الله(عج) فرا رسیدن سال نو را تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم فیوضات ماه رجب شامل حال همه ما شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ارزش یک طلبه و روحانی به القاب و عناوین نیست بلکه در اخلاص و خدمت برای امام زمان (عج) است، تصریح کرد: خادمیاران این عتبه مقدسه به خصوص در سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی سرلوحه برای سایر عتبات هستند. توجه به رشد نظام ارزشمند خادمیاری باعث شده بسیاری در اصناف مختلف و در نقاط گوناگون کشور آماده خدمت به نیازمند به نام حضرت رضا(ع) باشند. ان شالله بزودی گستره این خدمات از مرزهای این کشور فراتر برود.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید گفت: رهبر معظم انقلاب با بیان این که سال ۹۸ برخلاف تبلیغ معاندان، سال تهدید نیست سال فرصت است، یک تذکر مسئولیت آفرین را اعلام فرمودند.

امام جمعه مشهد مقدس همچنین ادامه داد: این فرصت ها جهش گاه هایی است که انسان با ابزارهای تکامل، راه صد ساله را یک شبه طی می کند. لذا این نفحه ها را در زندگی باید غنیمت شمرد.

وی اظهار کرد: معنای طلبگی این نیست که انسان وارد رشته‌ای شود تا بعدها کاری را انجام دهد. افراد بعد از تحصیل در دانشگاه و تخصص یافتن، شغل و کاری را پیدا می‌کنند. اما در طلبگی این طور نیست، طلبه اول مسیر کارش را انتخاب می‌کند و بعد تحصیل علم و دانش می‌کند.

علم الهدی با بیان این که اگر طلبه‌ای با هدف تحصیل مقام و موقعیت طلبه شود، خسران زده است، افزود: کسوت روحانیت از ابتدا تا انتها خدمت است. از همان ایام جوانی که وارد طلبگی می‌شود تا زمانی که پیرمرد می‌شود، باید خدمتگذار باشد.

وی همچنین تصریح کرد: از ابتدای اسلام تاکنون مصائب و سختی های بسیاری بر این دین و مسلمانان رفته است اما هیچ روز اسلام مثل امروز نبوده که همه دنیا بر سر اسلام بریزد و بخواهد آن را از بین ببرد.

امام جمعه مشهد با تاکید بر این نکته که طلبه امروز باید به کار امام زمانش بیاید گفت: در مقام طلبگی باید از همه فرصت ها برای خدمت به اسلام و مسلمین استفاده کرد.

وی بیان کرد: نوروز، یکی از بهترین فرصت‌ها برای خدمت است، چون زائران با هر قصدی که به مشهد می‌آیند تا نگاه شان به گنبد حضرت رضا(ع) می افتد، برانگیخته و آماده می شوند که با بالا بردن سطح باورمندی و اعتقادی آن ها می توانیم به آقا امام زمان(عج) کمک کنیم.

علم الهدی گفت: حضور در طرح نوروزی «میهمان امام» فرصت مغتنمی است تا با جهت دادن به عقاید افرادی که دل آکنده و وابسته حضرت رضا(ع) هستند، بالاترین قدم را در جهت اهداف اسلام و امام زمان(عج) برداریم، البته در این زمینه هر چه علم ما بیشتر باشد، خدمت بهتری را می‎توانیم ارایه دهیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: موقعیت، شخصیت، مقام و همه زندگی ما در خدمت آقا امام زمان(ع) است. اگر قرار باشد خدمتگذار باشیم، خودشان این موقعیت‌ها را به ما عنایت می‌کنند وگرنه این مقام و موقعیت ها به کار نمی آید.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح دو فیض نصیب شما شده، یکی این که توفیق خدمت به حضرت رضا(ع) نصیب تان شده است و دیگر این که فرصتی مهیا شده تا با عشق و خلوص در خدمت امام زمان باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز