خبرگزاری کار ایران

سردار مهماندار در گفت‌وگو با ایلنا:

اعلام بزرگراه‌های پرحادثه تهران/ بانک اطلاعاتی از خودروهایی که دور دور می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۶۱۸

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه سه بزرگراه پرحادثه در تهران وجود دارد، گفت: بانک اطلاعاتی از افرادی که اقدام به دور دور می کنند، ایجاد شده است.

سردار محمدرضا مهماندار (رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در حدود ۱۷۱ مورد تخلف در قانون راهنمایی و رانندگی وجود دارد که هر کدام از این تخلفات در معابر شهری توسط رانندگان خودروهای شخصی، عمومی یا دولتی و سازمانی اتفاق بیفتد، که حتما با آنها برخورد خواهد شد. تمرکز ما نیز بر برخورد با تخلفات خودروهای حادثه ساز است. 

وی همچنین درباره برخورد با خودروهایی که با دور دور کردن اقدام به مزاحمت نوامیس می کنند، ادامه داد: ما نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد درخصوص توقیف انواع وسایل نقلیه متخلف افزایش داشتیم و یک اقدام اساسی در خصوص خودروهایی که اقدام به دور دور می کنند، انجام داده ایم. ما بانک اطلاعاتی از این افراد تهیه کرده ایم و در صورت مشاهده تخلف برخوردهای شدید با این افراد صورت می گیرد و امیداواریم این تخلفات را در سال آینده به حداقل برسانیم.

 رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره بزرگراههایی که بیشترین تصادفات در آنجا رخ می دهد، تصریح کرد: یکی از خطرناک ترین بزرگراههای ما بزرگراه شهید یاسینی است چراکه از معبر برون شهری خودروهای سبک و سنگین وارد این بزرگراه می شوند. تردد وسایل نقلیه سنگین در این بزرگراه بسیار خطرناک است و هیچ چاره ای نیست، چراکه این معبر رینگ ارتباطی شمال شرق تهران با شرق، جنوب و غرب تهران است. همچنین بزرگراه امام علی(ع) یکی دیگر از نقاط پرتصادف و پر حادثه ما است در این مسیر نیز شیب طولی وجود دارد و همچنین عدم وجود پهلوگاهها در این بزرگراه باعث بروز تصادفات در این محور می‌شود‌

وی ادامه داد: از شهرداری درخواست کرده‌ایم تا در این نقطه پهلوگاه برای بزرگراه ایجاد کنند. در این بزرگراه چنانچه خودرویی به دلیل خرابی متوقف شود، محل امنی برای کنار کشیدن خودرو در بزرگراه وجود ندارد.

سردار مهماندار خاطرنشان کرد: سومین بزرگراه پرتصادف و پر حادثه نیز بزرگراه شهید بابایی است این بزرگراه بسیار عریض بوده و همچنین ورودی شهر تهران است و رانندگان با همان سرعت جاده وارد این بزرگراه می‌شوند و خطرات بسیاری را بوجود می‌آورند. همچنین وجود یکسری پادگانها و مراکز آموزشی فرهنگی در کنار این بزرگراه‌ها باعث شده ما در آنجا عبورهای عرضی بسیاری داشته باشیم و عابران پیاده بسیاری از آنجا عبور کنند. این محدوده نیز نیازمند پل های عابر بیشتر و زیرگذر است. 

وی درباره استفاده از اپلی کیشین‌های ردیاب مسیر نیز توضیح داد: اساسا نرم افزارهایی که در حوزه مسیریابی وجود دارد به نظر ما بسیار مفید است و توصیه می‌کنیم افراد نیز از این مسیریابهای داخلی استفاده کنند. در هنگام استفاده از اپلی کیشین‌های مسیریاب معمولا این سوال مطرح می‌شود که آیا کاربر مسافر است یا راننده. معمولا اگر به عنوان راننده از این نرم افزارها استفاده کنید اجازه استفاده دیداری به راننده نمی‌دهد، اما اپلی کیشنها مجهز به سیستم صوتی هستند که حتی موتورسیکلت سواران و رانندگان می‌توانند از آن استفاده کنند  اما اینکه راننده بخواهد با نگاه کردن به صفحه موبایل مسیر را پیدا کنند، قطعا تخلف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز