خبرگزاری کار ایران

گزارش اختصاصی ایلنا از استقلال مدل ۹۷

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۰۳۷

سال 97 برای هواداران استقلال فراز و نشب زیادی داشت. قهرمانی جام حذفی، حذف از لیگ قهرمانان و نتایج خوب این تیم در نیم فصل دوم مهم‌ترین اتفاقات آبی‌ها در این سال بودند.

به گزارش ایلنا، سال 97 برای هواداران استقلال سال پر فراز و نشیبی بود و این تیم شرایط متفاوتی را در این فصل تجربه کرد. استقلال در ابتدای سال شرایط بسیار خوبی داشت و موفق شد از گروه خود در لیگ قهرمانان که به اعتقاد بسیاری آن را می‌توان گروه مرگ فصل پیش دانست صعود کند. 

جدایی بازیکنان اصلی این تیم از جمله تیام، امید ابراهیمی، جباروف و مجید حسینی باعث شد استقلال در شروع فصل جدید شرایط خوبی نداشته باشد. آبی‌ها در لیگ شروع خوبی نداشتند و از آسیا هم حذف شدند تا شروع تلخی در فصل جدید لیگ برتر داشته باشند. 

اما با گذشت زمان و آشنایی بازیکنان جدید با شرایط تیم، استقلال کم کم نتایجی که باب میل هوادارانش بود را کسب کرد تا سال 97 به بهترین شکل ممکن برای آبی‌ها به پایان برسد. در این گزارش قصد داریم نگاهی به ماندگارترین تصاویر ثبت شده از استقلال در سال 97 بپردازیم.

1. استقلال 2 - 1 نفت تهران؛ شروع خوب سال برای آبی‌ها 

همیشه اولین‌ها در ذهن ماندگار خواهندشد. استقلال در سال 97 شروع خوبی داشت. آبی‌ها در دیداری که ملی‌پوشان خود را در اختیار نداشتند موفق شدند نفت تهران را شکست دهند تا با برد وارد سال جدید شوند. این دیدار از آن جهت که استقلال از حریف عقب افتاده بود و توانست به بازی برگردد در ذهن هواداران این تیم کاملا ماندگار شده‌است.

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

2.استقلال 2 - الریان 0؛ گره زدن سبزه صعود با درخشش هافبک ازبک 

این بازی برای هواداران استقلال در روزی متفاوت برگزار شد. حضور 37 هزار هوادار در استادیوم و آن هم در روز سیزده بدر یکبار دیگر نشان داد ایران بهترین هوادار را در فوتبال آسیا دارد. شاگردان شفر نیز بهترین جواب را به حمایت هواداران خود دادند و موفق شدند با درخشش جباروف الریان را شکست دهند. برد در این بازی باعث صدرنشینی استقلال و در نهایت صعود آن‌ها از گروه D لیگ قهرمانان شد. 

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

3.استقلال 3 - 1 ذوب‌آهن؛ فرار به سمت جام با ناخدایی به نام تیام 

تقابل دو تیم ایرانی در مرحله 1/8 نهایی لیگ قهرمانان آسیا اتفاق بسیار جذابی بود. استقلال که در بازی رفت در اصفهان شکست خورد خطر حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان را احساس می‌کرد اما درخشش  تیام مانع این اتفاق شد. 

تیام در این بازی یکی از بهترین نمایش‌های خود با لباس استقلال را به ثبت رساند و به عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان آسیا هم انتخاب شد تا هفته فوق‌العاده‌ای را بگذراند. تصویر زیر خوشحالی تیام بعد از گل سوم او برابر ذوب‌آهن را نشان می‌دهد. 

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

4.استقلال 1 - 0 خونه به خونه؛ کسب جام بعد از 5 سال 

در شرایطی که آبی‌ها از قهرمانی در لیگ ناامید بودند و رسیدن به قهرمانی آسیا برای تیم‌های ایرانی تبدیل به رویا شده‌است جام حذفه به تنها امید آبی‌ها برای کسب جام در سال 97 بود. اما موضوعی که از خود بازی سر و صدای بیشتری به پا کرد انصراف خونه به خونه از بازی فینال بود. مدیران تیم مازندرانی که به اتفاقات رخ داده در هفته آخر لیگ آزادگان اعتراض داشتند تصمیم گرفتند اعتراض خود را با انصراف از بازی فینال علنی سازند. 

از همان روزهای اول هم مشخص بود این انصراف برای فشار آوردن به فدراسیون بود و در نهایت تیم بابلی در بازی فینال برابر استقلال حاضرشد. در سمت دیگر استقلال بعد از 5 سال ناکامی در کسب جام تنها به قهرمانی جام حذفی فکر می‌کرد. آبی‌ها در نهایت با گلی که زننده آن یک نام تکراری بود موفق به قهرمانی جام حذفی شدند. گل تیام استقلال را به پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها تبدیل کرد. شاید قاب زیر بهترین خاطره هواداران آبی از سال 97 باشد.

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

5.جدایی تیام، جباروف، امید ابراهیمی و مجید حسینی 

در روزهایی که هواداران استقلال با تیم فوق‌العاده خود برای رقیب قرمزپوش کری‌خوانی می‌کردند بی تدبیری مدیران این باشگاه رویاهای هواداران استقلال را نابود کرد. ستون‌های اصلی استقلال یعنی مجید حسینی، امید ابراهیمی، سرور جباروف و تیام از استقلال جدا شدند تا از همان روز اول مشخص باشد استقلال شرایط خوبی را در ابتدای فصل تجربه نخواهد کرد. 

شاید قاب زیر را بتوان بزرگترین حسرت استقلال در سال 97 دانست. 

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

6.استقلال 1 – 3 السد؛ حذف تلخ آبی‌ها از آسیا 

در روزی که استقلال با برد در نیمه اول به رختکن رفت شاید بد بین ترین هوادار این تیم هم تصور نمی‌کرد نیمه دوم آن بازی به یکی از تلخ‌ترین خاطرات استقلال در سال 97 تبدیل شود. درخشش بغداد بونجاح رویای آبی‌ها را در عرض 13 دقیقه نابود کرد تا استقلال با باخت 1-3 در آزادی یکی از بدترین روزهایش در سال 97 را تجربه کند. در این بازی تاثیر جدایی مهره‌های تاثیرگذار استقلال کاملا مشخص بود. نبود هافبک دفاعی مطمئن و جانشین مناسب برای پست دفاع وسط باعث شد آبی‌ها در روز که مدافعان این تیم اشتباهات پر تعدادی داشتند راحت‌تر از آنچه تصور می‌کردند برد را با شکست عوض کنند. غیبت سید مجید حسینی و امید ابراهیمی کاملا حس شد تا بغداد بونجاح اینگونه به شادی و پایکوبی بپردازد. 

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

7. استقلال 2 – 2 سایپا؛ حذف زودهنگام از جام حذفی 

آبی‌ها که به عنوان مدافع قهرمانی وارد جام حذفی شدند در رقابت‌های این فصل خیلی زود از جام حذفی کنار رفتند و نتوانستند درخشش سال قبل خود را تکرار کنند. علی دایی که در چند سال اخیر گربه سیاه استقلال بوده بار دیگر موفق به شکست استقلال شد تا آبی‌ها از جام حذفی کنار روند. 

شکست در برابر تیمی که ده نفره بود برای هواداران استقلال قابل هضم نبود و باعث شد آن‌ها اینگونه لب به اعتراض باز کنند. 

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

8.الحاجی گرو – مارکوس نیومایر؛ بازیکنانی که هیچ دردی از استقلال دوا نکردند

بعد از جدایی تیام و جباروف از استقلال نام‌های زیادی برای جانشینی او مطرح شدند که در نهایت الحاجی گرو و مارکوس نیومایر به استقلال پیوستند. اگرچه باتوجه به سوابق این بازیکنان به نظر می‌رسید بازیکنان باکیفیتی جذب استقلال شده‌اند اما عملکرد این دو بازیکن در استقلال با آنچه هواداران از آن‌ها انتظار داشتند کاملا متفاوت بود. البته فشار زیادی که از سمت رسانه‌ها روی این بازیکن‌ها وجود داشت را در عملکرد ضعیف آن‌ها نمی‌توان بی تاثیر دانست. 

نگاهی به آمار این دو بازیکن در مدت زمان حضورشان در استقلال نشان می‌دهد آن‌ها حاصلی جز ناامیدی و بدهی برای آبی‌ها نداشتند. الحاجی گرو که برای جانشینی تیام به استقلال آمده بود فقط یک بار و آن هم از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد. نیومایر هم هیچ خاطره خاصی از لباس استقلال به جا نگذاشت تا داستان این دو بازیکن زودتر از آنچه تصور می‌شد به پایان برسد. 

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

9.بازگشت هفت محبوب به استقلال 

فرهاد مجیدی را می‌توان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان چند دهه اخیر و حتی شاید تاریخ استقلال دانست. بازگشت فرهاد به استقلال یکی از اخباری بود که هواداران این تیم مدت‌ها منتظر آن بودند که در 14 بهمن در نهایت به واقعیت تبدیل شد. 

ورود فرهاد مجیدی به استقلال نه تنها از لحاظ فنی به سود شاگردان شفر شد بلکه باعث شد معادلات روی سکوها هم به کلی تغییر کند. دربی 10 فروردین را می‌توان یک روز ویژه برای او دانست چرا که اولین بار به عنوان مربی در مقابل رقیب سنتی قرار خواهدگرفت. بازیکنی که همواره او را به عنوان یک دربی باز شناخته‌اند و حرکت او در برابر دوربین‌ها و کری‌خوانی برای هواداران حریف هرگز فراموش نخواهدشد. 

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

10.پیکان 0-4 استقلال؛ چپ شدن پیکان به دست ستاره‌های تازه‌وارد

اولین بازی استقلال در نیم فصل دوم را می‌توان یکی از بازی‌های ماندگار این تیم در سال 97 دانست که نکات ویژه زیادی داشت. استقلال که نیم فصل را در رتبه پنجم به پایان رساند باتوجه به خریدهای خود در نیم فصل با توپ پر وارد نیم فصل دوم لیگ برتر شد. ایسما و گادوین منشا خریدهای خوب و البته پر حاشیه تیم شفر در نیم فصل بودند. 

یکی از جذابیت‌های دیگر این بازی اولین تجربه فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال بود که به بهترین شکل ممکن به پایان رسید. استقلال پیکان را با 4 گل شکست داد و مهم‌ترین نکته این بازی هم درخشش ستارگان تازه وارد استقلال بود. منشا و ایسما در اولین بازی خود با لباس آبی درخشان ظاهر شدند و هواداران را به آینده امیدوار کردند. 

ایسما تنها بعد از 53 ثانیه حضور در زمین گلزنی کرد تا به یکی از بازیکنانی تبدیل شود که در سریع ترین زمان ممکن با لباس استقلال گلزنی کرده‌اند و این قاب ماندگار را از خود به ثبت برساند.  

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

11.استقلال 1 – 1 العین؛ پایان سال با قعرنشینی در لیگ قهرمانان آسیا 

استقلال سال را با قعرنشینی در گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا به پایان رساند تا تصویر خوبی از این تیم در لیگ قهرمانان در پایان سال نداشته باشیم. استقلال در رقابت‌های این فصل هم همچون فصل قبل در گروه مرگ قرار دارد. آن‌ها شروع خوبی در قطر نداشتند و با 3 گل برابر تیم الدحیل شکست خوردند تا برتری برابر العین برای آبی‌ها حیاتی باشد. 

استقلال در این بازی شرایط خوبی داشت و اتفاقا تا دقایق پایانی بازی هم از رقیب خود پیش بود اما گل دقایق پایینی العین همه چیز را به هم ریخت. آبی‌ها در ثانیه‌های پایانی بازی دروازه حریف را باز کردند اما پرچم کمک داور بازی کار را برای آبی‌ها خراب کرد تا این خوشحالی فرهاد مجیدی در نهایت تبدیل به حسرت شود. 

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

12.استقلال 1-0 نساجی؛ پایان خوش سال با پنالتی تبریزی 

استقلال شروع خوبی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر نداشت اما هرچه از شروع لیگ گذشت آبی‌ها آماده‌تر شدند تا با برد برابر نساجی فصل را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانند. استقلال که در این چند سال صدرنشینی را تجربه نکرده و همیشه پایین‌تر از رقیب سنتی بوده‌است حالا به فاصله 2 امتیازی پرسپولیس رسیده و این فرصت را دارد با برد در دربی پس از مدت‌ها دوباره صدرنشینی را تجربه کند. 

ستاره استقلال در بازی برابر نساجی بدون شک مرتضی تبریزی بود. بازیکنی که بعد از انتقال پر سر و صدا خود به این تیم نتوانست درخشش خوبی داشته باشد در دیدار برابر نساجی مرد اول آبی‌ها بود و تک گل این تیم را از  روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا آخرین برد استقلال در سال 97 را اینگونه با هم تیمی‌هایش جشن بگیرد. 

12 قاب ماندگار استقلال در سالی که گذشت

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز