خبرگزاری کار ایران

فعال سیاسی بحرینی در گفت‌وگو با ایلنا:

فلسطین موضوع اول جهان اسلام و عرب باقی می‌­ماند/ معامله قرن محکوم به شکست است

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۸۹۱

عضو سابق شورای «جمعیة الوفاق» بحرین تأکید کرد که مردم فلسطین به رغم تمام مشکلات و سختی‌­ها با اشغال سرزمین خود ‌مبارزه می‌­کنند و واقعیتی مغایر با خواست و اراده رژیم صهیونیستی را به ویژه در شکست محاصره نوار غزه رقم می­‌زنند.

«ابراهیم المدهون» از چهره‌های معارض بحرین و فعال سیاسی است که عضو سابق شورای «جمعیة الوفاق» بحرین بوده و پس از فعالیت‌های اعتراضی علیه دولت این کشور، سلب تابعیت و به بیروت پناهنده شده است.

المدهون در تشریح اوضاع در فلسطین و سرزمین‌­های اشغالی گفت: با پیگیری روزانه وضعیت فلسطین در می‌­یابیم که نیروهای اشغالگر به دنبال تحمیل خواست خود برای گرسنه نگه داشتن مردم فلسطین هستند تا از این طریق آنها را به زانو درآورده و تابع خود کنند، اما مردم فلسطین به‌رغم تمام مشکلات، ‌مبارزه می‌­کنند و واقعیتی مغایر با خواست و اراده رژیم صهیونیستی را به ویژه در شکست محاصره نوار غزه رقم می‌­زنند.

وی تأکید کرد که تمام این امور درحالی در جریان است که رژیم­‌های عربی ساکت و خاموش بوده و بی‌توجه به ملت قهرمان فلسطین، برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیز برداشته‌­اند.

این معارض بحرینی گفت:‌ مردم فلسطین در راستای مبارزه با اشغال صهیونیستی تظاهرات روز بازگشت را برگزار می‌­کنند و باید گفت اهداف آنها از این تظاهرات در وهله نخست، شکست هیمنه رژیم صهیونیستی و پس از آن رفع محاصره ظالمانه­‌ای ­است که قدرت حاکم تحمیل می‌­کند، چنانچه مردم مظلوم فلسطین از طریق این تظاهرات برای شکست طرح‌­های توطئه‌مآبانه رژیم صهیونیستی و امپریالیسم و رژیم ­های وابسته به آن به ویژه برای انجام معامله قرن که هدف آن از بین رفتن موضوع فلسطین است،  تلاش می­ کنند.

وی درباره مسیر و سرانجام این راهپیمائی­ ها و نحوه برخورد رژیم صهیونیستی با این موضوع گفت: راهپیمائی ­های شکست محاصره نوار غزه ثابت کرده است که در حقیقت برگزاری این نوع فعالیت­ ها برای مردم فلسطین سخت است اما فواید و تاثیرات مثبت و قوی دارد به گونه­ ای که مایه نگرانی رژیم صهیونیستی و حامیان آن در رژیم ­های عربی خائن و توطئه­ گر شده است. این تظاهرات توانسته است در وهله نخست رژیم ­های عربی را رسوا کند و پس از آن نبض امت عربی- اسلامی را در قبال موضوع فلسطین به تپش درآورده و هر نوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی‌­پذیرند.

مدهون درباره معامله قرن و سناریوهای پشت صحنه آمریکا و اسرائیل در این زمینه این دیدگاه را دارد که آمریکا به عنوان حامی نخست رژیم‌صهیونیستی پس از شکست طرح­‌هایش در منطقه به ویژه در سوریه و عراق به گزینه اعمال فشار بر ابزارهای دیگر خود در منطقه یعنی رژیم‌­های مزدور عربی متوسل شده تا بتواند با حمایت مالی سه کشور  حوزه خلیج‌فارس، معامله قرن و طرح جدید خود در منطقه را عملی کرده و به زعم ناکامی­‌های گذشته را جبران کند. البته واشنگتن در قبال این حمایت مالی عربی باج­‌های سیاسی به آنها می­‌دهد که بر این سه نکته متمرکز است:

-کمک به «محمد بن سلمان» ولیعهدی سعودی برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی

-کمک به «محمد بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات برای رسیدن به قدرت و و ریاست این کشور.

خلق یک دشمن وهمی به نام ایران، رهبر جریان مقاومت به جای شناساندن دشمن حقیقی به نام رژیم صهیونیستی.

وی خاطر نشان کرد که عربستان و امارات در قبال این باج سیاسی آمریکا خوش‌خدمتی کرده و طرح عادی‌سازی روابط عربی با رژیم صهیونیستی را به پیش می­‌برند.

مدهون درباره سرانجام طرح معامله قرن گفت: محور مقاومت که در جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عربی سوریه و جنبش مقاومت اسلامی در لبنان، نمود مجسم و عینی یافته است، توانسته با این طرح مخالفت کرده و آن را به حاشیه براند. به گونه­‌ای که تشکیلات خودگردان و برخی رژیم‌­های عربی وابسته به رژیم صهیونیستی نتوانسته‌­اند قدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر به رسمیت بشناسند، چنانچه همین موضوع یکی از مفاد طرح به اصطلاح معامله قرن نیز  هست.

وی درباره وضعیت «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و سرنوشت سیاسی وی گفت: وضعیت عباس وضعیت قابل قبولی نیست، به رغم اینکه دولت وی به عادی‌سازی روابط و راهکار دو دولت معتقد است، اما نمی­‌تواند به پایتختی قدس برای اسرائیل اعتراف کند، چنانچه هدف معامله قرن است. با این وجود، مردم فلسطین از عملکرد او راضی نیستند.

عضو سابق شورای «جمعیة الوفاق» بحرین در پایان و در تشریح اینکه فلسطین در حال حاضر در کدام نقطه از معادلات منطقه قرار دارد، گفت: فلسطین موضوع اصلی و جامعی برای دو امت عربی و اسلامی و مورد توجه فراوان عرب­‌ها و مسلمانان است، چرا که این سرزمین میراث مسیح و اسلام و بشریت است، قبله نخست مسلمانان و مصداق آیه «اسری بعبده» و رمز و نماد تمام ادیان آسمانی است. بنابراین نخستین موضوع انسانی،‌ عربی و اسلامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز