خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

تهدید موشکی دهلی‌نو و اسلام‌آباد علیه یکدیگر

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۱۷۰

تنش میان هند و پاکستان در ماه گذشته میلادی به جایی رسیده بود که دو طرف یکدیگر را تهدید به پرتاب موشک کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش میان هند و پاکستان در ماه گذشته به جایی رسیده بود که دو طرف یکدیگر را تهدید به پرتاب موشک کردند و تنها برخی میانجی‌گری‌ها سبب شد که درگیری‌ها ابعاد بیشتری پیدا نکند. این خبر را پنج منبع آگاه به رویترز اطلاع دادند. 

دیپلمات‌های غربی و منابع دهلی نو اعلام کردند که در بحبوحه تنش‌ها هند تهدید کرد که دستکم شش موشک به سوی پاکستان شلیک کند و اسلام‌آباد هم در واکنش اعلام کرد که با موشک‌های خود این حمله را «در مقیاس سه برابر» پاسخ خواهد داد. 

البته این تهدیدها هیچ‌گاه به صحنه عمل نرسید و نشانه‌ای دال بر آن وجود ندارد که بحث موشک‌ها از تهدید‌های کلامی فراتر رفته باشد. 

دیپلمات‌های غرب در دهلی نو و مقام‌های رسمی هند اعلام کردند که در تاریخ ۲۷ فوریه، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که در راه هانوی و شرکت در نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی بود، در تماسی تلفنی از دو طرف خواست که خویشتن‌دار باشند. 

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز که در زمان شعله گرفتن آتش اختلاف‌های میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد در هانوی بود، از دو طرف خواست تا از تنش اجتناب کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز