خبرگزاری کار ایران

مقام پیشین وزارت جنگ اسرائیل:

نتانیاهو خرید زیردریایی‌های آلمانی توسط مصر را تایید کرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۱۰۴

رئیس پیشین دفتر امنیتی-دیپلماتیک وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفت که یک مقام آلمانی به او اطلاع داده که نخست وزیر این رژیم، فروش زیردریایی‌های آلمانی به مصر را تایید کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «عاموس گیلاد» رئیس پیشین دفتر امنیتی-دیپلماتیک وزارت جنگ رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته -شنبه- در جریان ارائه گزارش به پلیس این رژیم در چارچوب پرونده ۳۰۰۰ تأکید کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با خرید زیر دریایی‌های آلمان توسط مصر موافقت کرده است.

قاهره هنوز نسبت به اظهارات این مقام پیشین اسرائیل واکنش نشان نداده است. 

پلیس اسرائیل به دریافت رشوه توسط نزدیکان نتانیاهو در مقابل تصویب تصمیم خرید زیر دریایی‌های آلمان برای اسرائیل با همکاری شرکت «تیسن کروپ» آلمان مظنون است.   

گیلاد توضیح داد که تا کنون در قبال آلمان و فروش زیر دریایی‌ها به مصر که احتمال تهدید امنیتی اسرائیل را به دنبال داشت،‌ محافظه‌کاری کرده است.

وی در ادامه افزود که نتانیاهو با انجام کامل این معامله موافقت کرده است. 

این مقام پیشین اسرائیل گفت گه از «کریستف هوسگن» مشاور امور سیاست خارجی و امنیتی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان دلیل معامله زیر دریائی با مصر را پرسیده است.

هوسگن در پاسخ گفته است: «آیا تو نمی‌دانی که در سرزمینت چه می‌گذرد؟ به رغم این‌که آلمان به تایید اسرائیل در این امور نیاز ندارد، روابط دو جانبه را در کفه محاسبه قرار دادم و خواستار موافقت اسرائیل با عملیات فروش زیردریائی شدم که نتانیاهو نیز آن را تایید کرد».

نتانیاهو پیش از این هر نوع ارتباط با زیر دریایی‌ها را منکر شده و تأکید کرده بود که آلمان خواستار موافقت وی در این زمینه نشده است. 

دفتر نتانیاهو در واکنش به این گزارش اعلام کرد: «سخن از تلاشی بیهوده و نافرجام برای رواج زندگی در موضوعی مرده است». 

کانال ۱۳ اسرائیل در آوریل ۲۰۱۷ طی گزارشی اعلام کرده بود که تل‌آویو با فروش زیر دریایی‌ها و نیز تعدادی از کشتی‌های آلمان به مصر موافقت کرده است. این در حالی است که این رژیم در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ با این معامله مخالفت کرده بود.

مصر در دسامبر ۲۰۱۶ نخستین زیردریایی این معامله را از نوع۱۴۰۰  / ۲۰۹ و در آگوست ۲۰۱۷ سری دوم آن را تحویل گرفت.

پلیس اسرائیل سال گذشته از دادستان کل این رژیم خواسته بود که نتانیاهو را در ۳ پرونده فساد ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ و ۴۰۰۰ محکوم کند، اما خواستار محکومیت وی در پرونده ۳۰۰۰ و خرید زیر دریایی‌های آلمان نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز