خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های پلیس بین الملل ناجا به هموطنان عازم به مسافرت های نوروزی خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۸۹۳

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از آمادگی ۲۴ ساعته پلیس بین‌الملل ناجا برای پاسخگویی به مشکلات شهروندان در مسافرت‌های نوروزی خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار هادی شیرزاد ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز ۱۳۹۸ و آرزوی سلامتی و شادکامی برای هموطنان در مسافرت‌‌‌‌های نوروزی گفت: پلیس بین‌‌‌الملل ناجا، آمادگی خود را برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات شهروندان در مسافرت‌‌‌های برون‌‌‌مرزی اعلام می کند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس بین‌‌‌الملل ناجا، از مجرب‌ترین افراد متخصص در حوزه‌های پلیسی که به زبان‌‌‌های خارجی اعم از عربی و انگلیسی مسلط هستند و در ایام عید نوروز آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به شهروندان بوده و با همکاری پلیس گذرنامه به صورت شبانه‌‌‌روزی مشکلات پیش آمده برای هر یک از شهروندان را بررسی و پیگیری می‌‌‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در تعطیلات نوروز، هموطنان عزیزمان می‌توانند درصورت بروز هرگونه مشکل انتظامی، امنیتی یا به‌ منظور راهنمایی و مشاوره، با شماره تلفن ۸۱۸۲۴۲۵۹–۹۸۲۱+ و ۸۱۸۲۴۲۷۳–۹۸۲۱+ یا رایانامه به آدرس interpol_tehran@police.ir ارتباط برقرار کنند تا بلافاصله مشکل آنها از این طریق پیگیری و رفع شود.

شیرزاد اضافه کرد: علاوه بر شماره تلفن‌ ذکر شده، هموطنان عزیز برای حل مشکلات خود می‌توانند به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مقصد مراجعه و از راهنمایی‌‌‌های آنان بهره‌‌مند شوند.

وی به هموطنان عازم کشورهای خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: در طول سفر شماره تلفن سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مقصد، محل اقامت، مشخصات سرپرست گروه و همسفران خود را به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس بین‌‌‌الملل ناجا ادامه داد: در صورتی که هموطنان در مدت اقامت خود، دچار مشکل شده به گونه‌‌‌ای که باید در اداره پلیس حضور پیدا کنند باید قبل از انجام هر گونه اقدامی، از پلیس بین‌‌‌الملل ناجا یا سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور راهنمایی‌‌های لازم را کسب کنند.

وی افزود: توصیه‌های پلیس به هموطنان عزیز، برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی است تا موارد گفته شده را به خاطر بسپارند و در طول سفر به آن عمل کنند.

رئیس پلیس بین‌‌‌الملل ناجا اضافه کرد: هموطنان در طول سفر، از کلیه صفحات گذرنامه و روادید، دو نسخه کپی و در محل اقامت خود نگهداری و یک نسخه نیز با خود به‌ همراه داشته باشند تا در صورت سرقت و مفقود شدن گذرنامه، از آن استفاده کنند.

شیرزاد با بیان اینکه هموطنان در طول سفر از قبول هر گونه بسته یا چمدان برای جابجایی یا انتقال آن از سوی افراد ناشناس خودداری کنند، تصریح کرد: این افراد با حربه اضافه‌ بار و... سعی می‌کنند به هر شکل ممکن برای انتقال بار خود به داخل کشور یا برعکس اقدام کنند؛ ممکن است در «بار» پیشنهادی برای انتقال، کالای ممنوع یا قاچاق وجود داشته باشد که این امر می‌تواند برای آنها عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی ادامه ادامه داد: همچنین هموطنان عزیز، از حضور در محافل غیراخلاقی خودداری کنند؛ چراکه در شأن آنها نیست و احتمال بروز مشکلاتی نظیر سرقت اموال و... در چنین مکان‌هایی دوچندان است.

این مقام ارشد انتظامی به انتشار فهرست اقلام ممنوعه در ورودی فرودگاه‌‌‌ها و مبادی مرزی اشاره و خاطرنشان کرد: هموطنان باید به این امر توجه داشته باشند زیرا برخی از این اقلام شامل همراه‌ نداشتن وسایلی نظیر چاقو، اسلحه، مواد قابل اشتعال، منفجره و سمی است.

شیرزاد اضافه کرد: شما سفیران جمهوری اسلامی ایران در این کشورها هستید، اخلاق، رفتار و منش شما بازگوی فرهنگ اصیل ایرانی است، لذا از انجام هرگونه رفتارهای غیرمتعارف پرهیز کنید؛ امیدوارم هموطنان عزیز به سلامت و با خاطره‌ای خوش به کشور بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز