خبرگزاری کار ایران

مهدیخانی بیان کرد؛

متناسب با حجم حوادث، امکانات امدادی قزوین ارتقا یابد

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۱۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه و وجود صنایع متعدد، حجم و نوع حوادث را در استان افزایش داده است و باید امکانات امدادی قزوین متناسب با آنها ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین قدرت الله مهدیخانی امروز چهارشنبه-22 اسفندماه-  در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری برگزار شد، افزود: قزوین در نوروز یکی از پرتردد‌ترین استان‌های کشور است و باید تمهیدات لازم برای تسهیل تردد مسافران و همچنین آماده سازی تجهیزات و امکانات در مواقع لزوم فراهم شود.

وی با بیان اینکه قزوین از استان‌های پرحادثه کشور است، اضافه کرد: 25 حادثه از 33 نوع حادثه شناخته شده در سطح جهان از قبیل سیل،زلزله،سرمازدگی و... در استان تجربه شده است و همین موضوع در کنار قرار گرفتن شهرک‌های صنعتی در اطراف استان، مسئولیت مدیریت بحران را بسیار سنگین کرده است.

مهدیخانی ادامه داد: امسال پنج شرکت تولید کننده مرتبط با مواد شیمیایی در قزوین دچار آتش سوزی شدند که تنها نمونه آخر یک تن کشته و 9 تن مصدوم داشت.

وی گفت: این حوادث در واحدهای تولیدی در حالی اتفاق می افتد که اقدامات مدیریت بحران و بازدیدهای مستمر از صنایع صورت می گیرد اما همچنان شاهد چنین حوادثی هستیم.

مهدیخانی اظهار داشت: تردد تانکرهای حامل مواد شیمیایی نیز از دیگر مواردی است که حوادث زیادی در قزوین می‌آفریند به گونه‌ای که در سال جاری 6 مورد واژگونی تانکرها را شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: با وجود حجم بالای حوادث، امکانات فعلی امداد و نجات و آتش نشانی متناسب با نیازها نیست و امیدواریم تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز