خبرگزاری کار ایران

تلاش جان بولتون در ایجاد دستاویز برای جنگ علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۰۱

هر گونه تهاجم، چه انساندوستانه و چه خشونت بار، هر چه باشد تهاجمی است از خارج. دموکراسی در ایران فقط بدست خود ایرانیان انجام خواهد گرفت و بس. آمریکا هم اکنون در ونزوئلا دقیقا به ما نشان می‌دهد که حمله باصطلاح انساندوستانه در واقع چیست و حقوق بین‌الملل برای آنها به اندازه پشیزی ارزش ندارد.

میشائیل لودرز کارشناس امور خاورمیانه و نزدیک، به تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۹ در مصاحبه‌ای در سایت آلمانی NachDenkSeiten (links) هوس کودکانه جان بولتون به جنگ علیه ایران را افشا کرد.

به گفته لودرز وال استریت ژورنال در ماه ژانویه گزارش کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا جان بولتون در ماه سپتامبر سال گذشته از پنتاگون خواسته است دستاویزی برای حمله به ایران فراهم سازد.

وی پیشنهاد کرد اصابت خمپاره‌ای را که به سفارت آمریکا در بغداد در سپتامبر سال گذشته رخ داد و عامل اصلی آن ناشناس ماند را برای هجوم به ایران بهانه سازند. علاوه بر این لودرز در مصاحبه مزبور گفته است که پنتاگون خواسته بولتون را رد کرده است.

شگفت‌آور اینکه نظامیان غالبا بسیار خردمند‌تر بوده و بهتر آگاهند و می‌دانند که جنگ با ایران کار ساده‌ای نخواهد بود و کل منطقه را به آتش خواهد کشید و به همین جهت نیز از این دستور وی پیروی نکرده‌اند.

جان بولتون در آغاز سال ۲۰۱۸ در یکی از اجتماعات منافقین سخنرانی کرده و در حالی که بشدت از وی تمجید می‌شد با گستاخی تمام اعلام کرده بود که پیش از فرارسیدن سال ۲۰۱۹ مشترکا سقوط ایران را در تهران جشن خواهیم گرفت. گویا در آمریکا جنگ‌طلبان هدف دیرینه خویش مبنی بر تحمیل جنگ به ایران را رها نمی‌کنند.

شگفتی‌آور است که با وجود این برخی از ایرانیان خارج‌نشین، از قبیل اطرافیان سایت ایران ژورنال (links) در پی تبلیغ برای راهبرد به اصطلاح «حمله انساندوستانه» به حرکت افتاده‌اند. ظاهرا آنها متوجه نشده‌اند که تقریبا تمامی جنگ‌های آمریکا و ناتو در دهه‌های گذشته، از جمله جنگ کوزوو، جنگ عراق، جنگ در لیبی و نیز در سوریه به با دستاویز «حمله انساندوستانه» انجام گرفتند.

طرفداری از اینگونه طرح‌های آمریکا و غرب برای ایران چیزی جز نادانی و ساده اندیشی سهمگین نیست. این طرز فکر نه تنها - خواسته یا ناخواسته – آب به آسیاب جنگ‌طلبان آمریکائی و اسرائیلی می‌ریزد، بلکه در عین حال خیانتی واضح هم به پرنسیپ‌های سیاسی مصدق انجام می‌گیرد.

برای آن شخصیت ملی و نادر ایران، آزادی و دموکراسی غیر قابل تفکیک از حاکمیت ملی است. در واقع هم روند دموکراسی در ایران بدون حاکمیت ملی و حفاظت از تمامیت ارضی آن غیرقابل تصور است. هر گونه تهاجم، چه انساندوستانه و چه خشونت بار، هر چه باشد تهاجمی است از خارج.

دموکراسی در ایران فقط بدست خود ایرانیان انجام خواهد گرفت و بس. آمریکا هم اکنون در ونزوئلا دقیقا به ما نشان می‌دهد که حمله باصطلاح انساندوستانه در واقع چیست و حقوق بین‌الملل برای آنها به اندازه پشیزی ارزش ندارد. هر که فکر کند ایرانیان را با صدور دموکراسی خوشبخت خواهد ساخت، عملا در راه دیکتاتوری  به حرکت افتاده است.

محسن مسرت، ۸ مارس ۲۰۱۹

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز