خبرگزاری کار ایران

دین پرست:

دستگاه‌های حوزه اقتصادی تسهیل ‌گری را اولویت کار خود قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۴۳۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور تاکید کرد:دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه اقتصادی تسهیل‌گری را اولویت کاری خود قرار دهند

به گزارش ایلنا،‌ بابک دین پرست در جلسه ستاد اقتصادی مقاومتی که در شهرستان اسفراین برگزار شد، مدیران اجرایی در حوزه اقتصاد را پاسداران از ایران دانست و افزود: امروز میزکار همه افرادی که در حوزه اقتصادی فعالیت می کنند به مثابه سنگری است که نیروهای مسلح و پاسداران پشت آن از کیان کشور دفاع و محافظت می کنند.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌هایی که در حوزه اقتصادی فعالیت می کنند باید تسهیل ‌گری را اولویت کار خود قرار دهند و در شرایط حساس جنگ اقتصادی از دستگاه ها پذیرفتنی نیست که کمبود وقت را علت اصلی معطلی و عدم رسیدگی به امور مردم قرار دهند.

دین پرست افزود: تفیض اختیاراتی که  به مدیران استانی داده شده باید به نحو احسنت توسط آنان مورد استفاده قرار گیرد و مدیران باید به بهترین وجه به وظایف خود در این خصوص جامعه عمل بپوشانند.

وی خطاب به معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: اگر در دستگاه ها، مدیری در  وظایف خود کوتاهی کرد باید  معرفی شود تا برخورد جدی در آن رابطه صورت گیرد و استانداری از اختیارات سامانه نظاراتی که وزارت امور اقتصادی ایجاد کرده است و همچنین از ماده شش قانون حمایت از مصرف کنندگان استفاده کند تا حق مردم ادا شود.

دین پرست با اشاره به صحبت یکی از صاحبان صنایع در اسفراین مبنی بر اینکه  شراط تحریم منجر به تولید قطعاتی شده که در گذشته از تولید آن عاجز بوده اند، بیان کرد: این همان مصداق سخنان مقام معظم رهبری است که فرمودند از تحریم ها باید به عنوان یک فرصت برای خود سازی استفاده شود.

وی تصریح کرد: در آینده ابلاغیه صادر خواهیم کرد که طبق آن استاندارن موظف می شوند تا در هر فصل فرماندارن را در تمامی جلسات استانی دعوت کنند که این امر منجر به مطرح کردن مشکلات شهرستان و پیگیری برای رفع این مشکلات خواهد شد.

دین پرست  در خصوص تعطیلی شهرک های صنعتی نیز گفت: از تمامی واحد های صنعتی که تعطیل شدند گزارشی تهیه شود تا علت آن مورد برسی قرار گیرد و همه مسئولان تمام تلاش خود را برای حفظ اشتغال و تولید و ارتقاء آن بکار گیرند، و اگر واحد تولیدی در حوزه عملیاتی مسئولی به تعطیلی کشیده شود باید خواب از چشمان خود دریغ کند تا آن مشکل حل شود.

وی در ادامه افزود : دولت تمام تلاش را در جهت تامین کالا های اساسی و مایحتایج اصلی مردم به کار برده است تا مردم در این ایام مشکلی نداشته باشند و در حقیقت به اندازه کافی ذخایر تامین شده است.

دین پرست خاطرنشان کرد:  تمام بحث و مشکلات به نحوه توزیع آن باز می گردد و شایسته نیست مردم درصف های طولانی دیده شوند و در این خصوص تمهیداتی باید اتخاذ شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز