خبرگزاری کار ایران

رحمتی یا حسینی؟

چالش‌های پیش روی شفر برای انتخاب ترکیب مقتدر مقابل العین

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۱۵۵

سرمربی استقلال تهران برای اعلام اسامی 11 بازیکن ترکیب اصلی تیمش برابر العین امارات چالش‌های متفاوتی را پیش رو دارد.

به گزارش ایلنا، استقلال امشب در ورزشگاه آزادی میزبان العین امارات است. وینفرد شفر و شاگردانش از این بازی حساس فقط به دنبال پیروزی و کسب 3 امتیاز هستند. ترکیب استقلال در این بازی ابهامات زیادی دارد. از دروازه تا خط حمله هنوز مشخص نیست که وینفرد شفر کدامیک از شاگردانش را در ترکیب یازده نفره قرار می دهد. شفر برای انتخاب ترکیب اصلی اش در بازی فردا شب دردسر سخت و شیرینی دارد. دست مرد آلمانی برای اتخاذ ترکیب و سیستم های متفاوت برابرتیم پرقدرت اماراتی کاملا باز است. این موضوع هم می‌تواند اثر مثبت داشته باشد و هم ممکن است باعث ضربه خوردن تیم در نتیجه مصلحت‌اندیشی‌های احتمالی برای بازی دادن به تمام بازیکنان بزرگ و مدعی شود.   

استراحت به رحمتی یا آماده کردن حسینی؟

اولین سوالی که کادر فنی استقلال و در راس آن وینفرد شفر باید جواب درستی برای آن پیدا کنند این است که امشب حسین حسینی درون دروازه قرار بگیرد یا بازهم مهدی رحمتی بازی کند؟ شماره یک استقلال از آخرین رویارویی با العینی ها خاطره خوبی ندارد و 6 بار دروازه اش برابر عمر عبدالرحمن و هم تیمی‌هایش باز شد. از طرف دیگر کاپیتان در بازی با الدحیل هم متزلزل نشان داد و با خوش شانسی فقط 3 بار دروازه اش باز شد.

بعد از این نمایش ضعیف بود که شفر تصمیم گرفت تا در بازی با نفت مسجدسلیمان دوباره از حسینی درون  دروازه استفاده کند. جانشین رحمتی غیر از یک خروج اشتباه که به خیر گذشت در دیگر صحنه‌ها نمایش خوبی داشت. از طرف دیگر حسینی در رقابت های فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در مجموع دیدار رفت و برگشت هرچند 3 گل دریافت کرد اما بازی‌های خوبی را از او شاهد بودیم. حالا مشخص نیست دلیل بازی کردن حسینی به جای رحمتی همان طور که شفر گفت استراحت دادن به چند بازیکن خسته تیم بود یا هدفش این بود که حسینی برای رویارویی با العین در شرایط بازی قرار بگیرد؟ 

فرشید خط دفاع را بهم می ریزد؟

تکلیف خط دفاع استقلال مشخص است مگر اینکه شفر برای العینی‌ها برنامه ویژه و سورپرایزی داشته باشد. پژمان منتظری و محمد دانشگر در دفاع میانی و امید نورافکن و وریا غفوری در دفاع چپ و راست محتمل‌ترین گزینه‌ها برای تشکیل دادن خط دفاع هستند. تنها ابهامی که وجود دارد بازگشت علی کریمی به ترکیب آبی‌هاست. احتمالا مانند بازی با نفت مسجدسلیمان روزبه چشمی زوج کریمی در پست هافبک دفاعی خواهد بود. تنها ابهامی که این وسط وجود دارد فرشید باقری است. بازیکن آماده استقلال که سرمربی آلمانی در بازی جمعه شب به او استراحت داد تا برای بازی با العین آماده شود. احتمال دارد که شفر برای بازی گرفتن از فرشید دوباره روزبه را یک خط به عقب ببرد و جای دانشگر از او بازی بگیرد. اینکه شفر برای استفاده از 3هافبک دفاعی آماده‌اش چه برنامه‌ای دارد امروز و فردا مشخص خواهد شد. 

خارجی‌ها فرشید را نیمکت‌نشین می‌کنند؟

در مورد 4 بازیکنی که قرار است بار هجومی استقلال را به دوش بکشند ابهام زیاد است. آیاندا پاتوسی، ایسما گونکالوس، گادوین منشا، فرشید اسماعیلی، طارق همام، داریوش شجاعیان حتی خسرو حیدری 8 بازیکنی هستند که کادر فنی استقلال در 2 بازی اخیر از آنها استفاده کرده است. با این وجود در بهترین حالت ممکن 3 نفر از این لیست برابر العین نیمکت‌نشین خواهند بود و فقط 4 نفر از آنها امکان فیکس بازی کردن دارند. حالا اگر قرار نباشد فرشید باقری یک خط جلوتر بیاید تا از قدرت شوتزنی و بازی اش در مرکز میدان استفاده کنند.

اسماعیلی برابر نفت مسجد سلیمان استراحت کرد تا احتمالا مقابل العین فیکس باشد. گادوین منشا هم که مهاجم مورد علاقه شفر است. ایسما جمعه شب بازی خوبی انجام داد تا حضورش برابر العین به عنوان وینگر چپ در ترکیب قرار بگیرد. از بین پاتوسی، طارق و شجاعیان هم طارق  آماده تر از 2 نفر دیگر نشان داده است. پاتوسی در 2 بازی اخیر استقلال نمایش کاملا معمولی داشت که شاید این موضوع او را از ترکیب دور کند.

شجاعیان هم برخلاف بازی با الدوحیل، مقابل نفت مسجدسلیمان نمایش خوبی نداشت. با این وجود معادله نیمه هجومی آبی‌ها بسیار پیچیده است. اگر شفر از 4 بازیکن خارجی خودش استفاده کند اسماعیلی و شجاعیان  و خسرو نیمکت نشین خواهند بود. با بازی کردن ایسما و پاتوسی جایی برای حضور فرشید باقی نمی‌ماند و از بین طارق و داریوش هم فقط یک نفر بازی خواهد کرد. شاید هنوز خود شفر و اعضای کادر فنی‌اش هم جواب قطعی و دقیقی برای این پرسش ها نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز