خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار با نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی عراق:

توانستیم با هم بزرگترین شکست را به تروریست‌ها وارد کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۰۸۹

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: استقبال همه احزاب و گروه‌های ایران و عراق از توسعه مناسبات همه‌جانبه دو کشور، نشان می‌دهد که دو ملت نسبت به گسترش بیش‌از پیش روابط و همکاری‌ها هیچ اختلافی ندارند و می‌توانیم این راه را برای دستیابی به آینده‌ای بهتر برای منطقه ادامه دهیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که به عراق سفر کرده است، شامگاه دوشنبه در دیدار با نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی عراق با بیان این‌که در طول سال‌های گذشته تلاش‌ها و همکاری‌های گسترده‌ای بین دولت‌های مختلف ایران و عراق در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌ها انجام شده است، اظهار کرد: در طول این مدت همه مسئولان دو کشور برای تقویت علاقه و روابط دو ملت تلاش‌های گسترده‌ای کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که بسیار خوشحالیم که دو دولت و دو ملت ایران و عراق در مقاطع حساس در کنار یکدیگر بوده‌اند، گفت: در شرایطی که آمریکا با تحریم‌های ظالمانه به دنبال اعمال فشار و فاصله انداختن میان کشورهای دوست مانند ایران و عراق است، باید در کنار یکدیگر در برابر زیاده‌خواهی آنان ایستادگی کنیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که ملت و ارتش عراق به خوبی در برابر تروریست‌ها ایستادگی کردند، خاطرنشان کرد: در روزهایی که برخی از کشورها لبخند بر لب داشته و تصور می‌کردند که مردم عراق از تروریست‌های داعش شکست می‌خورند، ملت ایران در کنار مردم عراق بود و توانستیم، با هم بزرگ‌ترین شکست را به تروریست‌ها وارد کنیم.

وی افزود: خوشبختانه امروز شاهد ثبات و امنیت در عراق هستیم و خوشحالیم که دمکراسی بسیار خوبی در این کشور وجود دارد و همه احزاب برای آینده این کشور تلاش می‌کنند.

رئیس جمهوری با بیان این‌که به وجود یک جامعه مسلمان در عراق و حکومت توأم با دمکراسی در این کشور به عنوان همسایه خود افتخار می‌کنیم، تاکید کرد: هنوز برای رسیدن به امنیت و ثبات کامل در منطقه و ریشه‌کن کردن تروریسم راه طولانی در پیش داریم.

روحانی گفت: اگر تلاش‌ها برای گسترش روابط علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور وجود نداشته باشد، تنها با قدرت نظامی نمی‌توان تروریسم را از بین برد چرا که قدرت‌های بزرگی از آنان حمایت می‌کنند و امروز شاهد اقدامات ناجوانمردانه آنها در سوریه و دیگر کشورها هستیم و می‌بینیم که اختلافات چه ضررهایی را به ملت‌های منطقه وارد کرده و ثروت کشورها را از آنان گرفته است.

رئیس جمهوری افزود: باید با تلاش‌های مشترک سیاسی و فرهنگی وحدتی را میان دولت‌ها و ملت‌های منطقه که به برادری و اخوت اسلامی اعتقاد دارند و معتقدند با وحدت می‌توانیم در برابر قدرت‌ها بایستیم، ایجاد کنیم.

وی با بیان این‌که می‌دانیم ریشه مشکلات در منطقه، صهیونیسم و آنهایی هستند که می‌خواهند بر ثروت کشورهای منطقه مسلط شوند، خاطرنشان کرد: قدرت‌های بزرگ به دنبال منافع خود و اختلاف‌افکنی و مخالفت با رابطه و توسعه کشورها هستند.

رئیس جمهوری ادامه داد: امروز ایران و عراق نزدیک‌ترین و صمیمانه‌ترین روابط را با یکدیگر دارند و دو ملت عاشق یکدیگر و عاشق منافع خود هستند.

روحانی تأکید کرد: استقبال همه احزاب و گروه‌های دو کشور از توسعه مناسبات همه‌جانبه ایران و عراق نشان می‌دهد که دو ملت نسبت به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌ها هیچ اختلافی ندارند و می‌توانیم این راه را برای دستیابی به آینده‌ای بهتر برای منطقه ادامه دهیم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اراده همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روزافزون روابط دو کشور است و این را در مقام عمل بارها به اثبات رسانده است.

در این دیدار نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی عراق بالاتفاق ضمن مردود دانستن تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران، همبستگی خود را با ملت ایران در مقابله با تحریم‌ها اعلام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز