خبرگزاری کار ایران

دوئل جذاب بازی السد-پرسپولیس

پنجمین سکانس تقابل شجاع و بغداد بونجاح

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۰۸۸

السد قطر و پرسپولیس فردا در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته دوم لیگ قهرمانان به مصاف هم خواهندرفت.

به گزارش ایلنا، خلیل‌زاده- بغداد بونجاح. دوئل ویژه‌ای که شاید نتیجه‌ بازی السد- پرسپولیس را تعیین کند. این پنجمین تقابل این دو بازیکن است. مدافع ایرانی و مهاجم الجزایری در اوج آمادگی قرار دارند. شجاع از جمله بازیکنان کلیدی پرسپولیس است و بونجاح نیز در لیگ قطر درخشیده و 34 گل در 18 بازی به ثمر رسانده. منتظر این تقابل می‌نشینیم تا ببینیم آیا خلیل‌زاده می‌تواند خاطره‌ شیرین فصل قبل را در دوحه تکرار کند یا این بار بونجاح مدافع 29 ساله‌ پرسپولیس را مغلوب می‌کند؟

شجاع خلیل‌زاده و بغداد بونجاح دوباره مقابل هم. این یکی از جذابیت‌های بازی السد و پرسپولیس در دوحه است. دیداری حیاتی برای هر دو تیم که در بازی نخست طعم پیروزی را نچشیدند. ماجرای بغداد بونجاح و شجاع خلیل‌زاده از فصل قبل آغاز شد. جایی که دو تیم در مرحله رفت دور گروهی مقابل هم بازی کردند. دیداری که با نتیجه 3 بر یک به سود السد به پایان رسید و البته بونجاح زننده 2 گل بود. شجاع در آن بازی روز موفقی را برابر بونجاح تجربه نکرد و در نهایت هم پرسپولیس بازی را به حریف قدرتمند قطری واگذار کرد. پرده دوم از ملاقات خلیل‌زاده و بونجاح، ورزشگاه آزادی بود. پرسپولیس با گل به خودی مرتضی پورعلی‌گنجی توانست السد را شکست بدهد و به‌عنوان تیم اول به مرحله حذفی صعود کند. در آن بازی، شجاع مأمور مهار بونجاح بود و البته روز موفقی را مقابل مهاجم الجزایری سپری کرد. او بغداد را از کار انداخت تا دروازه پرسپولیس هم از زهرهای گاه و بی‌گاه این مهاجم گلزن در امان بماند.

سومین رویارویی خلیل‌زاده و بونجاح در ورزشگاه جاسم بن‌حمد رقم خورد. پرسپولیس با انبوهی از بازیکنان محروم و مصدوم پا به زمین گذاشت و البته بازی را یک بر صفر برد. حضور بازیکنانی نظیر آدام همتی در ترکیب و البته انتقال سیامک نعمتی به دفاع راست نشان داد که دست‌های برانکو در این بازی تا چه حد بسته بود. شجاع روی گل زده پرسپولیس هم نقش داشت. توپ‌ربایی از ژاوی و ارسال پاس بلند به علیپور و سپس حرکت مهاجم پرسپولیس باعث شد تا داور به سود میهمان پنالتی بگیرد. پنالتی را علیپور زد و البته شجاع هم همراه با جلال حسینی در دفاع کم‌نقص بازی کرد تا دروازه پرسپولیس بسته بماند.

نکته جالب این بازی که در خاطره‌ها مانده، جنگ روانی میان خلیل‌زاده و بونجاح بود. تصاویر تلویزیونی نیز برخی از حرکات شجاع و البته اعتراض بونجاح را شکار کردند اما در نهایت این مدافع ایرانی بود که دوئل با مهاجم زهردار الجزایری را با پیروزی به پایان رساند. تصویر بعدی از تقابل شجاع و بونجاح را در ورزشگاه آزادی دیدیم. پرسپولیس در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان السد بود. با بازگشت محمد انصاری به ترکیب، شجاع به سمت راست خط دفاع رفت و عملا در فاصله بیشتری نسبت به بونجاح بازی کرد. به همین دلیل دیگر از آن جنگ روانی و کل‌کل‌های شجاع و بونجاح خبری نبود. مهاجم الجزایری یک گل زد اما پرسپولیس با ضربه سیامک نعمتی آن را جبران کرد تا پرسپولیس به فینال برود و حریف کاشیما آنتلرز ژاپن شود.

پنجمین تقابل خلیل‌زاده و بونجاح در حالی رقم می‌خورد که شجاع یکی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس است و در ماه‌های گذشته نشان داده که در اوج آمادگی قرار دارد. او با پرسپولیس مدعی جدی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی است و البته در آسیا هم نیم‌نگاهی به موفقیت دارد. در سوی مقابل بغداد بونجاح قرار دارد که آمار شگفت‌انگیزی در لیگ ستارگان قطر به ثبت رسانده. آمار 34 گل زده در 18 بازی که نشان می‌دهد این مهاجم الجزایری چقدر آماده است.

برای این دوئل که سخت هم هست لحظه‌شماری می‌کنیم تا ببینیم آیا خلیل‌زاده باز هم می‌تواند خاطره شیرین فصل قبل را در دوحه تکرار کند یا این بار بغداد بونجاح مقابل مدافع 29 ساله پرسپولیس به موفقیت می‌رسد؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز