خبرگزاری کار ایران

سند پیشگیری از جرایم سایبری در شورای عالی فضای مجازی پذیرش شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۸۱۷

سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان تدوین سند پیشگیری از جرایم حوزه سایبر توسط این مرکز گفت: کمیته تخصصی شورای فضای مجازی کشور این طرح را بررسی و پذیرش کرد.

به گزارش ایلنا، فرزاد جلیلیان در پنجمین نشست شورای علمی پژوهشی مرکز مطالعات این معاونت افزود: مرکز مطالعات از چهار همایش با محوریت پیشگیری از وقوع جرم در سال ۹۷ حمایت مادی ومعنوی داشته است.

وی با بیان اینکه در چهار نشست قبلی ۱۰ طرحنامه پژوهشی مطرح و داوری  شد بیان کرد: این مرکز همچنین ۴۲ عنوان پژوهشی را تصویب و فراخوان آن به بیش از  ۸۰دانشگاه وموسسه علمی و پژوهشی ارسال شد.

سرپرست مرکز مطالعات و جرم شناسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: اگر چه اعتبار این مرکز برای حمایت از طرح های پژوهشی، پایان نامه ها و رساله ها کمتر از دیگر مراکز مشابه درکشور است اما خوشبختانه توانستیم با کمترین هزینه از  طرح ها حمایت کنیم.

** بررسی سه طرحنامه ارائه شده در شورا

در این نشست سه طرحنامه توسط اعضای شورای علمی پژوهشی مرکز مطالعات قوه قضاییه بررسی شد که این طرح ها عبارتند از: چالش های کاربست مجازات های جایگزین حبس در نظام عدالت کیفری ایران، طرح ارزیابی اثر بخشی آموزش مدیریت مهارت و دانش رفتار بر سربازان، زندانیان و معتادان و طرح شیوع، روش ها و عوامل زورگیری سایبری در بین نوجوانان استان تهران.

بنا بر این گزارش اعضای شورا دو طرح نخست را به دلیل برخی ایرادات رد کردند و درباره طرح سوم قرار شد اصلاحاتی انجام شود.

مهمترین ایراد به طرح دوم این بود که تعیین میزان اثر بخشی آموزش مهارت به زندانیان فرایند طولانی دارد چون این مهارت ها در زندان آموزش داده می شود و باید منتظر ماند دوره تحمل کیفر زندانی تمام شود و پس از بازگشت به جامعه هم مدتی باید بگذرد تا تاثیر آموزش بر او مشخص شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز