خبرگزاری کار ایران

استقلال می‌تواند در لیگ برتر قهرمان شود

نوازی: استقلال قطعا از گروهش صعود می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۸۰۱

محمد نوازی مدافع سابق استقلال معتقد است که شاگردان وینفرد شفر شروع بدی در لیگ قهرمانان آسیا داشتند و مقابل الدوحیل قطر در خانه حریف شکست خوردند

به گزارش ایلنا، محمد نوازی مدافع سابق استقلال معتقد است که شاگردان وینفرد شفر شروع بدی در لیگ قهرمانان آسیا داشتند و مقابل الدوحیل قطر در خانه حریف شکست خوردند اما آسیا تازه برای استقلال شروع شده و باید مقابل العین امارات در ورزشگاه آزادی نتیجه خوبی کسب کنند تا به لیگ قهرمانان آسیا برگردند.

استقلال در ورزشگاه آزادی نفت مسجدسلیمان را شکست داد. این بازی چطور بود؟

بازی خوبی بود. به هرحال نفت مسجدسلیمان دارد تلاش می‌کند که نیفتد و بازی مقابل چنین تیم‌هایی سخت است. استقلال یک گل زد و بازی را برد اما می‌توانست گل‌های بیشتری بزند و بی‌دقتی باعث شد فرصت‌‌ها از دست برود. فشردگی لیگ و آسیا کار را برای استقلال سخت کرده و باید شرایط بدنی بچه‌ها را هم درنظر گرفت و بچه ها را در این فشردگی در شرایط بازی نگه داشتن سخت است.

بازیکنان خارجی که نیم‌فصل دوم به استقلال اضافه شدند را چطور دیدی؟

تا الان که خیلی مثمرثمر بوده‌اند و خوب کار کرده‌اند. هماهنگی که بین بازیکنان ایرانی و خارجی تیم شکل گرفته خیلی جالب است و کمک حال یکدیگر هستند. استقلال در فاز هجومی با آمدن این خارجی‌ها خیلی بهتر شده است و شرایط تیم روز به روز بهتر می‌شود. اگر فاز هجومی استقلال خوب باشد تیم‌ها عقب می‌ایستند و استقلال در حمله می‌تواند بهتر کار کند.

گادوین منشا را با توجه به اینکه از پرسپولیس آمده خرید خوبی برای استقلال می‌دانی؟

منشا دارد خوب تلاش می‌کند. حالا پرسپولیس بوده و به استقلال آمده اما خوب تلاش می‌کند و امیدوارم همچنان خوب کار کند. منشا از تمام توانش استفاده می‌کند، درست است که پرسپولیسی بوده اما بازیکن حرفه‌ای همین است و مهم اینکه به قراردادش  پایبند باشد و منشا در این چند بازی، بازیکن خوبی بوده است.

استقلال خودش را به صدر جدول نزدیک کرده است. فکر می‌کنی تیم شفر امسال بتواند قهرمان شود؟

الان شرایط استقلال به گونه‌ای است که هر لحظه امکان برد و باخت هست. همه چیز بستگی به بازیکنان دارد که چطور کار می‌کنند. تماشاگران وظیفه خودشان را انجام می‌دهند و در هر شرایطی حمایت می‌کنند و پشت تیم هستند اما چیزی که مهم است، اراده و هماهنگی بچه‌هاست. امیدوارم مسایل حاشیه‌ای برای استقلال پیش نیاورند و بچه‌ها هم دنبال حاشیه نروند تا بتوانند موفق شوند. با توجه به روندی که استقلال دارد و شرایطی که جدول دارد باید از این فرصت استفاده کنند تا قهرمان شوند.

فکر می‌کنی مدعیان دیگر مثل پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و پدیده اجازه بدهند استقلال در این فصل قهرمان شود؟

آنها هم مدعی هستند اما اتفاقاتی در فوتبال هست که کسی فکرش را نمی‌کند. چه کسی فکرش را می‌کرد که استقلال در تبریز ببازد یا تراکتورسازی با نساجی مساوی کند یا سپاهان به تراکتورسازی ببازد؟ قشنگی فوتبال به همین است که نمی‌شود آن را پیش‌بینی کرد و هر تیمی هم بلغزد تیم‌های دیگر جای او را می‌گیرند. استقلال باید محکم و باقدرت جلو برود چون کسی که می‌خواهد قهرمان شود یا مدعی قهرمانی است نباید پاپس بکشد چون اگر کوتاه بیاید نتیجه نمی‌گیرد و قهرمان نمی‌شود پس استقلال باید تا بازی آخر با قدرت کار کند تا قهرمان شود.

چه تصوری از بازی استقلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا داری؟

فوتبال در دنیا و آسیا پیشرفت کرده است. در جام ملت‌های آسیا همه دیدیم که تیم‌هایی مثل عمان و ویتنام پیشرفت کرده‌اند و ما در جام ملت‌ها ژاپن را دست کم گرفتیم. همه می‌گفتند که ژاپن ضعیف شده اما ژاپن ضعیف نشده بود بلکه تیم‌های دیگر در آسیا پیشرفت کرده بودند. ما هم باید تصمیمات بهتری بگیریم تا پیشرفت کنیم. درست است که استقلال در آسیا شروع خوبی نداشته و به خاطر اشتباهات فردی و گروهی به الدوحیل باخت اما این بازی در زمین خودمان است و اگر مدعی هستیم که آقای آسیا هستیم باید آن را در زمین نشان بدهیم. العین در تهران دنبال امتیاز است و باید حواس‌مان باشد. هواداران از تیم استقلال حمایت می‌کنند و ما هم می‌رویم تا از تیم استقلال حمایت کنیم و قطعا می‌توانیم نتیجه بگیریم.

استقلال از این گروه می‌تواند صعود کند؟

صد درصد، سال قبل هم استقلال در آسیا قرعه سختی داشت و دیدید که با چه مشکلاتی تلاش خودشان را کردند و به مرحله بعد رسیدند و الان هم می‌توانند از این گروه صعود کنند. همه چیز بستگی به بازیکنان دارد و باید برای صعود از گروه تلاش کنند. مدیریت، کادر فنی و بچه‌ها دست به دست هم بدهند تا تیم نتیجه بگیرد.

حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی تاثیری در روند تیمی استقلال داشته؟

من نزدیک به تیم نیستم و نمی‌دانم کار به چه شکی است اما حتما تاثیرگذار است چون هواداران دوستش دارند و فرهاد بازیکن بزرگی بوده و باید کار مربیگری‌اش را از یک جایی شروع می‌کرد و چه بهتر که از استقلال و در کنار شفر شروع کرد. امیدوارم در کنار هم تیم قوی و قدرتمندی را درست کنند تا تماشاگران را خوشحال کنند.

فکر می‌کنی شفر از مجیدی مشورت بگیرد؟

قطعا مشورت می‌گیرد. فرهاد سالیان سال در استقلال بوده و شاگرد خود شفر هم بوده، مگر می‌شود سرمربی از کمک خودش مشورت نگیرد؟ اگر مشورت نگیرد که فایده‌ای ندارد، وقتی کمک مربی می‌آوری از او مشورت هم می‌گیری. فرهاد باید به شفر کمک کند و اگر کمک نکند که فایده‌ای ندارد. نه تنها فرهاد بلکه همه اعضای کادر فنی باید به شفر کمک کنند تا استقلال موفق باشد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز