خبرگزاری کار ایران

نشست هیأت مدیره آرامکو برای تصویب طرح معامله با شرکت صنایع مادر

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۷۷۷

هیأت مدیره شرکت آرامکو هفته جاری به منظور تصویب طرح صدور اوراق قرضه برای تأمین مالی خرید احتمالی سهام استراتژیک شرکت صنایع مادر (سابک) در عربستان نشست برگزار می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ شرکت آرامکوی عربستان سعودی این هفته به منظور تصمیم گیری برای صدور اوراق قرضه و خرید سهام بخش پتروشیمی شرکت صنایع مادر (سابک) نشست برگزار می‌کند.

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان پیش از این گفته بود که شرکت آرامکو بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان در نظر دارد نخستین اوراق قرضه خود را در  سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ ارائه دهد و احتمالا ارزش این طرح به میزان ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

دو منبع آگاه اعلام کردند که پیش بینی می شود نمایندگان این شرکت در قالب یک دوره تبلیغی با سرمایه گذاران ثابت درآمدی در ماه آوریل نشست داشته باشند. 

پیش بینی می‌شود که این معامله شامل خرید کامل یا تقریبا کامل سهام هفتاد درصدی سابک در صندوق سرمایه گذاری‌های کل عربستان شود و این به مفهوم آن است که حجم این معامله حدود ۷۰ میلیارد دلار است هر چند که هنوز ارزش این اعلام نشده است. 

این دو منبع تأکید کردند که هیأت مدیره آرامکو روز دوشنبه نشست خواهد داشت و نتایج مالی این شرکت را اعلام می‌کند که احتمالا شامل اخبار مربوط به اوراق قرضه همراه با ذخایر نفت و گاز شرکت باشد.

این منابع تأکید کردند که مسئولان بلندپایه شرکت آرامکو طی چند هفته اخیر برای جذب تمایل سرمایه گذاران برای اوراق قرضه به آمریکا و انگلیس سفر کرده‌اند. 

آرامکو مجموعه‌ای از بانک‌ها از جمله گلدمن ساکس، مورگان استنلی و بانک ملی تجاری را برای کمک به ترتیب صدور اسناد مذکور انتخاب کرده است.

برخی منابع بانکی اعلام کردند که آرامکو پس از توافق رسمی با این بانک‌ها از آنها خواست تا درباره اوراق و تعهدات احتمالی برای تأمین مالی این طرح از طریق استقراض بانکی پیشنهاداتی را ارائه دهند.

این منابع تأکید کردند که احتمالا بهای این معامله در چند مرحله پرداخت شود واین امر به نوبه خود به آرامکو فرصت می‌دهد تا به سرمایه‌گذاران بدهکار در درمراحل مختلف پناه ببرد. 

این اقدام، گامی در راستای کاهش فشار بر بانک‌هایی است که آماده اختصاص مبالغ هنگفت برای تسهیلات اعتباری واحد نیستند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز