خبرگزاری کار ایران

دلق‌پوش خبر داد:

پنج تفاهم‌نامه صنعتی و تجاری، دستاورد سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۵۶۷

رئیس سازمان صمت گیلان در خصوص دستاوردهای سفر ریاست جمهوری در بخش تولید و تجارت علاوه بر افتتاح شش طرح صنعتی بزرگ از انعقاد پنج تفاهم نامه صنعتی و تجاری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق‌‌‌‌پوش در نشست جمع بندی سفر کاروان دولت تدبیر و امید به گیلان در بخش صنعت، گفت: علاوه بر افتتاح رسمی شش واحد صنعتی بزرگ استان به فرمان ریاست جمهوری، پنج تفاهم‌‌‌نامه در جهت اعتلای بخش تولید و تجارت گیلان به امضای استاندار گیلان و مسئولان ذیربط ملی رسید که تحقق آنها برخی از مشکلات زیرساختی بخش‌های مختلف را مرتفع خواهد کرد.

وی با اشاره به موضوعات متنوع تفاهم‌‌‌نامه اظهار داشت: این پنج تفاهم‌‌نامه در حضور رئیس‌‌جمهور با عناوین مختلف در قالب اجرای زیرساخت‌‌های صادراتی (مراکز نمایشگاهی)، تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به عنوان دبیر کارگروه توسعه صادرات استان گیلان, اجرای یک شهرک صنعتی مرزی در آستارا به میزان 250 هکتار، تامین منابع مالی طرح‌‌های نیازمند سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و توسعه همکاری‌‌ها در قالب پروژه‌‌های تحقیقاتی، آموزشی، امور تولید، امور بازاریابی و تبلیغات در حوزه‌‌های مختلف از جمله فرش دستباف بین سازمان مرتبط و استاندار استان در راستای توسعه متوازن و پایدار در سطح استان به امضاء رسید.
رئیس سازمان صمت گیلان ادامه داد: همچنین تفاهم‌‌نامه‌‌ای نیز در راستای انجام سرمایه‌‌گذاری و اجرای پروژه‌‌های حوزه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور  با اهداف تاسیس آزمایشگاه نانوبیو زمین، پی‌‌جویی و اکتشاف مواد معدنی منابع غیرفلزی در گیلان و طرح انجام ژئوفیزیک هوایی جهت شناسایی ذخایر و کانسارهای معدنی منعقد شد.
دلق پوش با تاکید بر تاثیر احداث شهرک صنعتی مرزی آستارا و اهمیت تفاهم‌‌نامه مربوطه تصریح کرد: مرز آستارا از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است و با ایجاد یک شهرک صنعتی مرزی در شهرستان آستارا در راستای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال می‌‌توان گام‌های موثری برداشت.
وی افزود: شهرستان آستارا از زیرساخت‌های مناسب در بخش‌های ریلی، بندری و گمرکی بهره‌مند است و با انعقاد این تفاهم‌‌‌نامه شهرک صنعتی فعلی آستارا فعال‌تر خواهد  شد و  با توجه به تعامل مطلوب جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مشترک المنافع (CIS)، وجود منطقه ویژه اقتصادی آستارا و شهرک صنعتی مرزی در این شهرستان و همچنین ساخت و اجرایی شدن راه آهن آستارا به رشت، قطعا شاهد توسعه‌ اقتصادی استان گیلان خواهیم بود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز