خبرگزاری کار ایران

درخواست وکیل سوئیسی برای تحت سرپرستی قرار دادن بوتفلیقه

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۲۴۰

یک و کیل سوئیسی و رئیس شعبه سوئیسی سازمان «وکلای بدون مرز» درخواستی را مبنی بر تحت سرپرستی قرار دادن رئیس جمهوری الجزایر به منظور حفظ سلامت وی به دادگاهی ویژه ارائه داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «ساسکیا دتیچایم»  وکیل سوئیسی و رئیس شعبه سوئیسی سازمان «وکلای بدون مرز»  با ارائه درخواستی به دادگاه ویژه خواستار تحت سرپرستی قرار دادن «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر به منظور حفظ سلامتی او شد. 

بوتفلیقه در حال حاضر برای ادامه روند درمان در ژنو به سر می برد. 

این درخواست همزمان با ادامه اعتراض‌ها در الجزائر علیه نامزدی بوتفلیقه ۸۲ ساله برای پنجمین دوه متوالی در انتخابات ۱۸ آوریل ارائه شده است.

این وکیل سوئیسی در درخواست مذکور که با نام سازمان وکلای بدون مرز ارائه نشده است، نوشت: «وضعیت نامساعد جسمی بوتفلیقه، او را بازیچه افراد نزدیکش قرار داده است». 

وی این درخواست را به نام یک شهروند الجزایری که نامش فاش نشده و به دادگاه ویژه حمایت از بزرگسالان و کودکان ضعیف ارائه کرده است. 

درخواست مذکور گزارش داده است: «کاملا روشن است که رئیس جمهوری الجزایر در حال حاضر با توجه به شرایط جسمی وخیمش قادر به تشخیص امور و تصمیم گیری نیست، بلکه خانواده و نزدیکان سیاسی او تصمیم گیری می‌کنند».

این وکیل سوئیسی معتقد است که بوتفلیقه شخصا تصمیم به نامزدی در انتخبات نگرفته است. 

این درخواست همچنین از سرپرست پزشکان بیمارستان دانشگاه ژنو می‌خواهد که محرمانه بودن پرونده پزشکی در مورد بوتفلیقه را بردارند تا پزشکان وی بتوانند گواهی پزشکی درباره عدم توانائی او در اداره کشور را صادر کنند. 

 درخواست دتیچایم در پایان بر لزوم تعیین این سرپرست خارج از حوزه ریاست بیمارستان و صرفا بی‌طرف بودن او تأکید دارد. 

به گفته «نیکلای جاندان» وکیل سوئیسی و استاد دانشگاه ژنو، به موجب توافق لاهه مقام‌های قانونی الجزایر باید تشخیص دهند که وضعیت یک شهروند باید تحت سرپرستی قرار گیرد.

جاندان تأکید کرد که اگر دادگاه سوئیس تشخیص دهد که شخصی نیاز به حمایت فوری دارد، می‌تواند وارد عمل شود. 

وی در پایان افزود: «از جنبه نظری، قاضی سوئیس باید برنامه سیاسی را نادیده گیرد و مشخص کند که آیا این فرد نیاز به کمک دارد یا خیر».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز