خبرگزاری کار ایران

کاتب:

گزارش اعاده شده بودجه ۹۸ از شورای نگهبان، بدون شماره و امضا است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۱۴۴

یک نماینده مجلس در بیان تذکری در صحن علتنی گفت: گزارش‌های اعاده شده از شورای نگهبان باید قبل از مطرح شدن در صحن تکثیر شده و در اختیار نمایندگان قرار گیرد ضمن اینکه در این مورد تنها گزارش رسمی شورای نگهبان قابل قبول است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامرضا کاتب امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکرشفاهی با استناد به مواد (۱۹۸)، (۱۹۹) و (۲۰۰) آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: گزارش‌های اعاده شده از شورای نگهبان باید قبل از مطرح شدن در صحن تکثیر شده و در اختیار نمایندگان قرار گیرد ضمن اینکه در این مورد تنها گزارش رسمی شورای نگهبان قابل قبول است اما گزارش بودجه ۹۸ اعاده شده از شورای نگهبان بدون شماره و امضا است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این گزارش باید در کمیسیون تلفیق و کمیسیون های تخصصی بررسی شده و نمایندگان در رابطه با آن نظر کتبی می‌دادند ضمن اینکه روز گذشته روند بررسی آن را پیگیری کردم که مشخص شد روز گذشته کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه داده که سوال کردم بر اساس کدام بند از آیین‌نامه این جلسه تشکیل شده و در رابطه با یک گزارش غیررسمی اظهارنظر شده است بنابراین می‌توان گفت در این مورد حق نمایندگان مجلس تضییع شده است.

علی لاریجانی در پاسخ به وی با اشاره به اینکه این گزارش در تاریخ ۱۸ اسفند ماه به مجلس فرستاده شده است، افزود: شورای نگهبان گزارش رسمی ارائه دادند که دارای تاریخ است ضمن اینکه زمانی که این گزارش به مجلس ارسال شد، همکاران در حوزه انتخابیه بودند و این در حالی است که شورای نگهبان با سرعت به بودجه رسیدگی می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان قبل از ارسال گزارش رسمی نسخه غیررسمی آن را به مجلس می‌فرستد تا همکاران در جریان آن باشند که فرقی با نسخه رسمی ندارد و تنها تفاوت آن این است که گزارش رسمی به صورت امضا شده ارائه می‌شود.

وی خطاب به کاتب تأکید کرد: اگر می خواستید در این مورد قانون رعایت شود باید شنبه به اینجا می‌آمدید بنابراین چون همکاران در حوزه انتخابیه بودند گفتیم که کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه بدهد ضمن اینکه شما هم در این مورد نظر داده بودید که در دسترس بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز