خبرگزاری کار ایران

پیام سیاسی دولت مراکش در توقیف شبکه اعطای تابعیت به اسرائیلی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۸۴۰

مخالفان عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی گفتند که اقدام امنیتی روز گذشته این کشور مبنی بر اعلام خبر توقیف شبکه اعطای تابعیت به اسرائیلی‌ها در راستای اهدافی مشکوک در قالب بیانیه رسمی، حامل یک پیام سیاسی مهم پس از نشست ورشو است.

به گزارش ایلنا به نقل از الیوم ۲۴، پس از آنکه مقام‌های کشور مراکش عصر روز پنج شنبه از بازداشت ۱۰ فرد مظنون به دست داشتن در جعل اسناد رسمی برای اعطای تابعیت این کشور به اسرائیلی‌ها خبر دادند، مخالفان عادی‌سازی روابط، این اقدام جدید مراکش را در بحبوحه شایعاتی درباره سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حامل یک پیام سیاسی مهم در مخالفت با عادی‌سازی روابط برشمردند.

مخالفان عادی‌سازی روابط در مراکش گفتند که اقدام امنیتی روز گذشته این کشور مبنی بر اعلام خبر توقیف شبکه اعطای تابعیت به اسرائیلی‌ها در راستای اهدافی مشکوک در قالب بیانیه رسمی را حامل یک پیام سیاسی مهم پس از نشست ورشو که یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل بوده است، می‌دانند. گذشته از آن تبلیغات رسانه‌ای در خصوص سفر نتانیاهو به مغرب نیز شدت گرفته است.

«احمد ویحمان» رئیس انجمن مغربی مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز از اقدام نیروهای امنیت ملی برای حمایت از امنیت کشور قدردانی کرد.

وی همگان را به تمرکز بر این موضوع فرا خواند چرا که خطرناک بودن تعدادی از شبکه‌های صهیونیستی در اطلاعاتی بودن آنها نهفته است.

بر اساس این گزارش، مراکش این اقدام را همزمان با پخش شایعاتی در رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر سفر نتانیاهو در ماه جاری میلادی انجام داده است. 

دولت مراکش از اظهار نظر در این زمینه بر این اساس که شایعه است، خودداری کرد. 

برخی منابع مسئول در مراکش اعلام کردند که اشاعه چنین شایعاتی با هدف سوق دادن دولت برای پاسخ رسمی به آنها بوده و مراکش هرگز چنین کاری نخواهد کرد. 

در بیانیه مدیریت کل امنیت ملی مراکش آمده است که یک شهروند مراکشی نیز که به دین یهود گرویده و نیز سه کارمند پلیس در بین مظنونان این شبکه قرار دارند.

یک منبع امنیتی مراکش گفت که تعدادی از یهودیان از کشورهای عربی و اروپای شرقی با تشکیل باندی اقدام به جعل اسناد و شناسنامه‌ها به منظور اعطای تابعیت مغرب به صهیونیست‌ها، کرده‌اند.

این منبع افزود: «روش مجرمانه این شبکه که این شهروند یهود مراکشی رئیس آن بوده است، جعل قراردادها به نفع شهروندان اسرائیلی در قبال حصول مبالغ هنگفتی بین پنج هزار تا هفت هزار دلار آمریکا بوده است».

این منبع تأکید کرد که به دنبال این موضوع، افراد مظنون تحت نظر تدابیر شدید با نظارت دادستان کل ویژه هستند تا نتیجه نهائی مشخص و تمام مجرمان دستگیر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز