خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

اراده جدی ایران برای گسترش خطوط ترانزیتی با جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۹۲۵

محمد اسلامی امروز در آستانه افتتاح ایستگاه راه آهن رشت و اتصال استان گیلان به شبکه ریلی سراسری با شاهد مصطفی‌یف وزیر اقتصاد، رامین گلوزاده وزیر حمل و نقل و فناوری اطلاعات و همچنین جاوید گورباخف مدیرعامل راه‌آهن آذربایجان دیدار و گفتگو کرد. وی با بیان اینکه برنامه های توسعه‌ای و گسترش زیرساخت‌ها کمک می‌کند که میزان تبادلات و تعاملات دو کشور گسترش یابد، گفت: در دیدارهای قبلی مطالبی مطرح شده بود که توسط هیات ایرانی دیدارکننده پیگیری شده و برای حل آنها برنامه‌ریزی صورت گرفته است. اسلامی یکی از این مسائل و مشکلات بین دو کشور را مسائل گمرکی برای اتباع آذربایجانی مسافر نخجوان عنوان کرد و افزود: در همین راستا و برای حل این مشکل با گمرک جمهوری اسلامی ایران تفاهم شده است و به زودی با امضای تفاهم نامه ای در کمیسیون مشترک بین دو دولت این مساله به طور کامل حل خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی بر اراده کاملا جدی طرف ایرانی برای گسترش خطوط ترانزیتی ریل و جاده بین دو کشور تاکید کرد و افزود: امیدواریم پروژه اتصال ریلی رشت به آستارا به زودی نهایی شود و با تاکیداتی که الهام علی‌یف رئیس جمهوری آذربایجان داشته که سریع‌تر پیمانکاری قوی برای احداث این خط انتخاب شود و ایران نیز با قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان بزرگترین پیمانکار داخلی کشور صحبت کرده، تلاش داریم تا سریع‌تر اقدامات احداث این خط صورت بگیرد. وی ادامه داد: بعد از تفاهمات لازم با پیمانکار، باید انتقال سرمایه و پرداخت سهم آذربایجان برای توسعه این خط مشخص شود و تیم جمهوری اسلامی با مسئولیت دکتر خادمی مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به این امر رسیدگی خواهد کرد تا هرچه زودتر به نتیجه رسیده و تفاهمات صورت گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد اسلامی امروز در آستانه افتتاح ایستگاه راه آهن رشت و اتصال استان گیلان به شبکه ریلی سراسری با شاهد مصطفی‌یف وزیر اقتصاد، رامین گلوزاده وزیر حمل و نقل و فناوری اطلاعات و همچنین جاوید گورباخف مدیرعامل راه‌آهن آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

وی با بیان اینکه برنامه های توسعه‌ای و گسترش زیرساخت‌ها کمک می‌کند که میزان تبادلات و تعاملات دو کشور گسترش یابد، گفت: در دیدارهای قبلی مطالبی مطرح شده بود که توسط هیات ایرانی دیدارکننده پیگیری شده و برای حل آنها برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

اسلامی یکی از این مسائل و مشکلات بین دو کشور را مسائل گمرکی برای اتباع آذربایجانی مسافر نخجوان عنوان کرد و افزود: در همین راستا و برای حل این مشکل با گمرک جمهوری اسلامی ایران تفاهم شده است و به زودی با امضای تفاهم نامه ای در کمیسیون مشترک بین دو دولت این مساله به طور کامل حل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بر اراده کاملا جدی طرف ایرانی برای گسترش خطوط ترانزیتی ریل و جاده بین دو کشور تاکید کرد و افزود: امیدواریم پروژه اتصال ریلی رشت به آستارا به زودی نهایی شود و با تاکیداتی که الهام علی‌یف رئیس جمهوری آذربایجان داشته که سریع‌تر پیمانکاری قوی برای احداث این خط انتخاب شود و ایران نیز با قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان بزرگترین پیمانکار داخلی کشور صحبت کرده، تلاش داریم تا سریع‌تر اقدامات احداث این خط صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بعد از تفاهمات لازم با پیمانکار، باید انتقال سرمایه و پرداخت سهم آذربایجان برای توسعه این خط مشخص شود و تیم جمهوری اسلامی با مسئولیت دکتر خادمی مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به این امر رسیدگی خواهد کرد تا هرچه زودتر به نتیجه رسیده و تفاهمات صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز