خبرگزاری کار ایران

توافق مقام‌های لیبی درباره برگزاری انتخابات تا پایان سال ۲۰۱۹

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۹۱۸

رئیس دولت وفاق لیبی از توافق با فرماندهی کل نیروهای مسلح برای طولانی نشدن دوره انتقالی قدرت و برگزاری انتخابات تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، «فائز السراج» رئیس دولت وفاق لیبی طی اظهاراتی پس از دیدار با فرماندهان نظامی منطقه غرب شهر طرابلس ضمن اعلام توافق با «خلیفه حفتر» فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور برای انتقال هر چه سریع‌تر قدرت و برگزاری انتخابات تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ تأکید کرد که این توافق شامل سه بند عدم طولانی شدن دوره انتقالی،‌ لزوم یکسان‌سازی نهادها و برگزاری انتخابات ریاست جهوری و پارلمانی تا قبل از پایان سال جاری میلادی است.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای السراج، این توافق همچنین شامل زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات و حمایت از تلاش‌های «غسان سلامه» فرستاده ویژه سازمان ملل در این کشور در این زمینه می‌شود.

السراج تأکید کرده است که اصولی چون پایتخت دولت، تفکیک مقام‌ها و دوره‌ای بودن صلح‌آمیز قدرت، قابل عقب‌نشینی نیست. 

وی توضیح داد که انجمن وفاق یک طرح ملی است و با اشخاص یا مناطق یا دوره زمانی ارتباطی ندارد و این همان چیزی است که می‌خواهد بین تمام مردم لیبی حاکم باشد.

السراج در ادامه توضیح داد که نشست وی با خلیفه حفتر نیز در چارچوب دیدار و مشورت با تمام طرف‌های درگیر در لیبی به منظور جلوگیری از خونریزی است. 

السراج و حفتر در تاریخ ۲۷ فوریه گذشته به درخواست غسان سلامه در ابوظبی با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس گزارش هیأت بین‌المللی، دو طرف برای لزوم پایان دوره انتقالی از طریق برگزاری انتخابات سراسری و راهکارهای حفظ ثبات و وحدت لیبی توافق کردند. 

دومین دیدار دو طرف لیبیایی در امارات در تلاش برای حل سیاسی بحران چندین ساله این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز