خبرگزاری کار ایران

درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره خشونت علیه معترضان در فرانسه

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۸۹۳

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره افزایش نابرابری در جهان هشدار داده و خواستار تحقیق درباره خشونت علیه معترضان در فرانسه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری بی‌بی‌سی، «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، درباره تهدید افزایش نابرابری جهانی دستمزدها، ثروت و دسترسی به منابع و عدالت هشدار داد. 

باشله گفت: «در ماه‌های اخیر، شاهد مردمی بودیم که برای اعتراض به خیابان‌ها ریختند.»

وی که در شورای حقوق بشر سازمان ملل سخنرانی می‌کرد به‌طور خاص به موج اخیر اعتراض‌ها در سودان و همچنین هائیتی و فرانسه اشاره کرد. 

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین درباره «تهدید وجودی» سخنان نفرت‌پراکن و بیگانه‌هراسی هشدار داد.

وی اظهار نگرانی کرد که اعتراض شهروندان به نابرابری با «خشونت و استفاده از زور، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه و حتی قتل» پاسخ داده می‌شود.

باشله گفت: «در سودان، در چند ماه گذشته، مردم در اعتراض به شرایط سخت اقتصادی و ناکارآمدی دولت به خیابان آمدند و نیروهای امنیتی با خشونت به این اعتراض‌ها پاسخ دادند و گاه از مهمات حقیقی علیه معترضان استفاده کردند.»

او در این رابطه به وضعیت در ونزوئلا اشاره کرد و آن را مثالی از آن دانست که چگونه «زیر پا گذاشتن حقوق سیاسی و مدنی» می‌تواند شرایط بد اقتصادی و نابرابری را تشدید کند.

وی همچنین از اسرائیل به‌خاطر محاصره غزه انتقاد کرد و گفت که از این‌که رژیم صهیونیستی «بلافاصله گزارش این شورا را رد کرده» و «هیچ اشاره‌ای به مسائل مهمی که در این گزارش از آن‌ها حرف زده شده نکرده است» اظهار تاسف کرد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز