خبرگزاری کار ایران

۶۰ هزار راس دام با رعایت ضوابط بهداشتی از پاکستان به ایران وارد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۸۶۹

پس از دیدار رییس سازمان دامپزشکی کشورمان و مسوول شبکه دامپزشکی پاکستان، این کشور ۵۰ تا ۶۰ هزار راس دام را با اتخاذ تمهیدات تازه برای صادرات کنترل شده و بهداشتی دام زنده به ایران و کشتار در کشتارگاه‌های استان سیستان و بلوچستان صادر می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، پس از دیداری که صبح امروز چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ علیرضا رفیعی پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه هشتمین نشست منطقه‌ای اوراسیای غربی در شیراز با خورشید احمد، رییس دامپزشکی پاکستان داشت؛ مقرر شد تا ضمن این که در راستای کنترل بیماری تب‌برفکی، همکاری مشترک مرزی بین دو کشور ایران و پاکستان انجام شود، از این پس با گواهینامه بهداشتی که الزامات بهداشتی دامپزشکی ایران در آن ملاحظه شود، ۵۰ تا ۶۰ هزار راس دام زنده به صورت رسمی و ضابطه‌مند از پاکستان جهت کشتار در کشتارگاه‌های استان سیستان و بلوچستان وارد ایران می‌شود.

خورشید احمد در ارتباط با ویژگی‌های شبکه دامپزشکی پاکستان گفت: ما به موضوع‌های فدرال دامپزشکی و دامپروری رسیدگی می‌کنیم و در پاکستان دامپروری بخش مجزایی دارد.

وی با بیان اینکه در سند، پنجاب، بلوچستان و ... این مناطق به صورت جداگانه و ایالتی عمل می‌کنند، اظهار داشت: این ایالت‌ها بخش‌های دامپروری جداگانه و خودمختار دارند و ما در شبکه دامپزشکی پاکستان در واقع هماهنگ‌کننده بخش‌های فدرال دامپروری و دامپزشکی هستیم و همچنین به واردات و صادرات دام و فرآورده‌های دامی نظارت می کنیم.

خورشید احمد در مورد اظهارات بسیاری از حاضران در این نشست مبنی بر صادرات قانونی یا قاچاق دام زنده به ایران که می‌توانند حامل بیماری تب برفکی و انتقال آن به دامداری‌های ایران شوند، افزود: صادرات دام زنده از پاکستان به خارج از این کشور ممنوع است و در حال حاضر نیز با توجه به کنترلی که در مرزهای پاکستان ایجاد کرده‌ایم، قاچاق دام زنده از پاکستان بسیار کاهش یافته است.

خورشید احمد در پاسخ به این پرسش که پاکستان چه تمهیداتی برای پیشگیری و کنترل ورود دام‌های قاچاق از آن کشور به ایران را در نظر دارد، اعلام می‌کند: دولت کنونی پاکستان در نظر دارد به زودی و به صورت محدود، دام زنده هم تحت کنترل به خارج صادر شود. بر اساس سیاست جدید دولت پاکستان و مذاکراتی که امروز با دکتر رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی ایران نیز داشتم به زودی با ایران‌ گواهی‎‌های بهداشتی مبادله خواهیم‌کرد تا دام‌های صادراتی پاکستان مشروط بر داشتن ضوابط بهداشتی و به صورت رسمی مقدور شود. اگرچه در رابطه با گوشت آماده و استخوان‌گیری شده، هم اکنون هیچ محدودیتی وجود ندارد و در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز