خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین خواستار شد؛

رفع آلودگی‌های بصری با گسترش درختکاری

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۷۰۶

استاندار قزوین گفت: از مشکلات اساسی که در جامعه وجود دارد و کمتر به آن توجه شده، آلودگی‌های بصری است که باید با ترویج و گسترش درختکاری این مشکل را رفع کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در مراسم درختکاری اظهار کرد: انسان در طول تاریخ یا از نعمت‌ها استفاده کرده و یا کفران نعمت کرده و نعمت‌ها را تخریب کرده است.

وی درخت را نماد سرسبزی، سرزندگی، سربلندی و سرافرازی ذکر کرد و افزود: تمام موجودات زمانی که می‌میرند به زمین می‌افتند اما درخت طبق جمله معروف « درختان ایستاده می‌میرند» در حالت ایستاده می‌میرد که به عنوان نماد سربلندی و سرافرازی، برای انسان می‌تواند الگو باشد.

استاندار قزوین ادامه داد: انسان می‌تواند با احترام به درخت و حفظ طبیعت، سرزندگی و سربلندی خود را حفظ کند.

زاهدی اضافه کرد: انسان‌ها در طول تاریخ آلودگی‌های بسیاری اعم از محیط زیست، صوتی، بصری، هوا و آب را در جامعه ایجاد کرده که درخت سهم عمده‌ای در رفع این آلودگی‌ها داشته و دارد.

وی خاطرنشان کرد: درخت به دلیل تزریق آب به زمین نقش اساسی دارد و در طراوت‌بخشی، سبزی و شادابی هم نقش بسزایی ایفا می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: از مشکلات اساسی که در جامعه وجود دارد و کمتر به آن توجه شده، آلودگی‌های بصری است که در منظر دید همگان قرار دارد.

زاهدی افزود: فضا و رنگ ساختمان‌ها عمدتا تیره‌ای و خاکستری است که با کاشت درخت، گیاه و طبیعت سبز می‌توانیم سرزندگی ایجاد کرده و آلودگی بصری را از بین ببریم.

وی ادامه داد: درخت، آفرینش زیبایی است و طبیعتا روحیه انسان با دیدن درخت موجب می‌شود دنیا را زیباتر دیده و با شاداب شدن، برای آینده بهتر برنامه‌ریزی کرده و با امید به زندگی خود ادامه می‌دهد.

این مسئول خطاب به دانش‌آموزان مطرح کرد: شما نباید اشتباهات بزرگترها را تکرار کنید بلکه باید با حفظ و نگهداری از محیط زیست و طبیعت، آن را برای آیندگان حفظ کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز