خبرگزاری کار ایران

افزایش رضایت از عملکرد اقتصادی ترامپ

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۴۱۶

بنا بر یک نظرسنجی جدید میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا در زمینه اقتصاد به بالاترین رقم رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، بنا بر یک نظرسنجی جدید میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در زمینه اقتصاد به بالاترین رقم رسیده است. 

براساس نظرسنجی موسسه گالوپ، ۵۶ درصد از بزرگسالان آمریکا از عملکرد ترامپ در زمینه اقتصاد راضی‌ هستند. این بالاترین میزان محبوبیت ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید و همچنین بالاترین میزان محبوبیت وی در میان ۱۴ موضوعی است که این شرکت درباره او برگزار کرده است. 

این نظرسنجی همچنین نشان از آن دارد که اکثریت رای‌دهندگان از نحوه عملکرد ترامپ در زمینه بیکاری و بحران کره شمالی رضایت دارند. بر این اساس، ۵۴ درصد از مردم نیز از عملکرد او در زمینه بیکاری و ۵۱ درصد از نحوه مواجهه او با بحران شبه‌جزیره کره ابراز رضایت کرده‌اند. 

با وجود این،‌ میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان ۴۳ درصد است. از سوی دیگر، ۵۴ درصد از رای‌دهندگان نیز از عملکرد ترامپ به‌عنوان رئیس کاخ سفید اظهار نارضایتی کرده‌اند. 

پایین‌ترین میزان محبوبیت ترامپ در زمینه رابطه‌اش با روسیه بود. بر این اساس، تنها ۳۹ درصد از مردم از عملکرد او در این زمینه رضایت داشتند. از دیگر سو، میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا در زمینه روابط نژادی و فساد در دولت به ترتیب ۳۸ و ۳۷ درصد بود. 

در زمینه اقتصاد، این نظرسنجی نشان از اختلاف شدید میان احزاب آمریکا دارد. ۹۳ درصد از جمهوری‌خواهان از کارکرد ترامپ در زمینه اقتصاد رضایت دارند، حال آن‌که تنها ۲۰ درصد از دموکرات‌ها در این زمینه از ترامپ راضی هستند. 

این نظرسنجی میان هزار و ۹۳۲ نفر، از تاریخ ۱۲ تا ۲۸ فوریه برگزار شد و میزان خطای آن نیز سه درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز