خبرگزاری کار ایران

شریعتی در بازدید از کشت و‌ صنعت حکیم فارابی:

کشت و‌ صنعت‌ها برای جبران تاخیر در برداشت نیشکر شبانه‌روز فعالیت می کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۳۰۷

استاندار خوزستان گفت: به دلیل بارندگی‌های فراوان در استان خوزستان برداشت نیشکر با تاخیر انجام‌ شد که فعالیت شبانه‌روزی در کشت و ‌صنعت‌ها راهکاری برای جبران این عقب‌ماندگی در برداشت نیشکر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از فرآیند برداشت نیشکر و تولید شکر در کشت و‌ صنعت حکیم فارابی که شب گذشته انجام شد،‌ اظهار کرد: برداشت نیشکر آغاز شده و در ۲۷ درصد مزارع روند برداشت نیشکر طی شده است و این کار با سرعت نیز ادامه دارد.

وی افزود: تولید شکر از نی‌های گیاه نیشکر نیز به صورت همزمان با برداشت نیشکر در حال انجام است و در  این بازدید مشاهده شد که در کشت و صنعت فارابی علاوه بر شکر سفید که برای مصارف عمومی تولید می‌شود، شکر دارویی برای استفاده در داروها نیز تولید می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه کشت و‌ صنعت فارابی تنها شرکت تولیدکننده شکر دارویی در کشور است، گفت: با برداشت نیشکر که از ۵ روز پیش در این کشت و صنعت شروع شده است می‌توانیم امیدوار باشیم که تولید شکر فرآیند خوبی را طی کند و شاهد تولید شکر به میزان مطلوبی در استان باشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: کارگران و کارشناسان در این کشت و صنعت به صورت شبانه‌روزی مشغول کار و‌ فعالیت هستند تا برداشت نیشکر، تولید شکر و عرضه آن به بازار با موفقیت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت نیشکر روند مطلوبی را طی می کند، بیان کرد: فعالیت‌های شبانه‌روزی که امروز در کشت و صنعت‌های نیشکری دیده می‌شود راهکاری برای جبران تاخیر در برداشت نیشکر به دلیل بارندگی‌های فراوان در استان خوزستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز