خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

آماده‌سازی ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان/ بکارگیری مددکاران فرهنگی و اجتماعی در بخش آموزش

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۱۷۲

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان از آماده سازی ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خبر داد و گفت: هزار واحد از این پروژه با همکاری سپاه انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست خبری مدیر کل کمیته امداد استان گیلان با اصحاب رسانه صبح  امروز برگزار شد.

عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به تحت پوشش بودن ۱۱۶۴۰۰ خانوار در کمیته امداد گیلان گفت: از این تعداد۱۷۴۱ فقره کمک هزینه جهیزیه وهمچنین ۷۰۸ نوعروس و۳۸۳ داماد را در سال 97 به خانه بخت فرستادیم.

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه در پرداخت وام ها معمولا تاخیری نبوده افزود: از سال آینده کارمزد از وام‌هایی که بانک ها دراختیار مدد جویان قرار می‌دهد، حذف خواهد شد.

اهرابی تصریح کرد: در ۲۲ بهمن سالجاری با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان، ۲۲۰ واحد مسکونی در استان افتتاح شد که ۶۰ میلیارد تومان از این هزینه را دولت تامین کرد و مابقی آن توسط کمک های مردمی تامین شد.

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان از آماده سازی ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خبر داد و گفت: هزار واحد از این پروژه با همکاری سپاه انجام خواهد شد.

وی گفت :چشم انداز ما اینست که تا ۲ یا ۳ سال آینده مددجویی بدون مسکن نداشته باشیم.

اهرابی تصریح کرد: کمیته امداد در سال جاری ۲ میلیارد تومان کمک هزینه  اجاره مسکن به ۳۸۰۰ زن سرپرست  خانوارداشته است و همچنین ۱۸۴۴خانواده درسال گذشته به خودکفایی رسیدند ودر تلاش هستیم که تا پایان امسال بتوانیم ۱۰۰۰ خانواده تحت پوشش را به خود کفایی برسانیم.

وی ادامه داد: درسال گذشته ۷۲ میلیارد تومان کمک های مردمی و بیش از ۱۰ میلیارد تومان از صندوق های صدقات به مددجویان کمک رسانی شد.

مدیر کل کمیته امداد خمینی استان گیلان خاطرنشان کرد: در استان گیلان ۳۸۷۰ کودک یتیم  ۴۳۶۹ خانواده محسنی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

اهرابی  با بیان اینکه در سال جاری ۵۰۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش به سفر های زیارتی نایل شدند، افزود: ۵۵۰۰ دانشجو ودانش آموز تحت پوشش ما در برنامه ها واردوهای پژوهشی شرکت کردند.

وی از بکارگیری مدد کاران فرهنگی و اجتماعی در بخش آموزش خبر داد و دلیل آنرا مرتفع شدن نیازهای این خانواده های تحت پوشش  عنوان کرد.

اهرابی به شرکت ۲۵۰۰۰ نفر در کلاس های احکام و قرآن اشاره کرد و از دیگر خدمات کمیته امداد را پرداخت ۲۶۳ میلیارد تومان مستمری عنوان داشت.

اهرابی در خاتمه ضمن تشکر و رضایتمندی از همکاری بانک ها وکمک های مردمی گفت: در روزهای ۱۵ و۱۶ اسفند جشن نیکوکاری باشعار عیدی، برای همه خواهیم داشت که کمک‌های مردمی در ۹۴ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه سیار توسط همکاران ما جمع آوری می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز