خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح برنامه‌های ویژه پلیس برای جلوگیری از سرقت در شب عید

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۰۹۵

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه ۴۰ درصد از وقوع سرقت‌ها مربوط به محتویات داخل خودرو است، از برنامه ویژه این پلیس در خصوص کنترل و جلوگیری از وقوع سرقت در شب عید خبر داد.

سردار علیرضا لطفی (رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وقوع سرقت در تهران گفت: با توجه به آمارهایی که در اختیار داریم، در مهرماه با افزایش وقوع سرقت در تهران مواجه بودیم.

وی ادامه داد: از پایان مهرماه خوشبختانه شاهد روند کاهشی در خصوص وقوع سرقت هستیم. این کاهش به صورت میانگین در برخی ماه‌ها ۵ درصد و در برخی‌ماه‌ها ۲ درصد بوده است. همچنین کاهش وقوع سرقت در ماه‌های دی و بهمن نیز ادامه داشته است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تمهیدات این پلیس در خصوص کنترل سرقت و جلوگیری از افزایش وقوع آن در شب عید خاطرنشان کرد: برنامه ویژه‌ای در خصوص خرید شب عید داریم تا بتوانیم روند افزایش وقوع سرقت را کنترل کنیم.

سردار لطفی تصریح کرد: وضعیت ما در خصوص کشف وقوع سرقت نسبت به سال گذشته بهتر است و با افزایش کشف سرقت‌ها روبرو بودیم و بیش از ۱۱ درصد کشفیات سرقت داشتیم. تلاشمان را نیز می‌کنیم که بتوانیم وقوع سرقت را نیز بیش از گذشته مهار کنیم.

وی ادامه داد: باید بدانیم که برای کاهش وقوع سرقت اقدامات پلیس به تنهایی تاثیری ندارد و همه بخش‌های مختلف باید پای کار آمده و همه وظایف خود را به خوبی انجام دهند. اخیرا نیز با دادستان تهران و سرپرست دادسرا اقدامات خوبی در خصوص کنترل سرقت در تهران انجام داده‌ایم.

رییس پلیس آگاهی تهران با اشاره به این اقدامات گفت: با همکاری قوه قضاییه مجتمع جدیدی در خصوص مقابله با سرقت در شرق تهران افتتاح شده و در حقیقت دادسرای مستقلی برای سرقت ایجاد شده است. بی‌شک این نوع اقدامات در کاهش وقوع سرقت نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

سردار لطفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: سرقت محتویات خودرو نیز بالاترین آمار را در وقوع سرقت‌ها دارد و بیش از ۴۰ درصد از وقوع سرقت‌ها به سرقت لوازم داخل خودرو اختصاص می‌یابد و ما امیدواریم با جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر این میزان نیز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز